Vandring och träning

Idag har jag haft kvalitetstid med Isa igen efter att ha varit upptagen sista dagarna. Kräftskivan i torsdag blev en riktigt hit och trots att man var rysligt seg på torsdagen klarade vi en till kväll på stan tack vare den fantastiska show vi fick se av Hoffmaestro på grönan - SUVERÄNT!

Idag fick vi en ordentlig sovmorgon - jag är så glad över att vi har en sån snäll hund! Lite dåligt samvete får man dock när man missat hela förmiddagen då man kunde göra roliga grejer. Därför packade vi väskorna direkt efter frukost/lunch och begav oss ut på lördagsvandring. Vi hade lovat att ta med Sigge också då hans matte sprang halvmaraton just denna dag, Lisa är duktig hon!

Vi gick först till Coop och köpte något ätbart att ta med oss, sen tog vi en skogsväg bort till klubben. Isa var lite halvtrött redan när vi kom dit, men klarade ändå av lydandspasset som jag planerat för henne. Vi tränade bland annat på rutan och apportering över hinder. Emellanåt fick Sigge visa sina kunskaper på planen också, han var verkligen superpepp!

Sedn gick vi den sk "älgstigen" över berget tillbaka mot Lemshaga (jag har döpt stigen då det är där jag stött på älgarna med jämna mellanrum). Inga älgar idag dock! Vi stannade till uppe på berget med utsikt över hela Lemshaga och åt vår picknick, supermys.

På vägen tillbaka hem hängde tungorna lågt ut på båda hundarna så de fick sig ett litet dopp i kvarnsjön också. Sigge har inte riktigt koll på när han bottnar och inte, så han fick sig några ordentliga dopp och simträning. Vi var hemma igen efter ca 4 timmar, supertrötta.

Kvällen har spenderats i soffan framför film - älskar Twilight-filmerna!


Polers som spenderar mycket tid tillsammans


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback