Helg

Vilken helg det har varit! Det blev en riktig tidig kväll i fredags efter alla intryck från Amsterdam, vilket medförde att jag var pigg som en nötkärna i lördags morse. Hopp upp ur sängen och till stallet, där jag red ut en underbar ridtur på Dirk i strålande sol och sensommarvärme. Det var helt fantastiskt att rida i bara t-shirt efter veckor av kyla och regn. Dirk hade rullat sig och var helt täckt i lera, så det tog en väldig tid att göra iordning honom. Detta medförde att jag var lite sen till vår träningsdate med Lisa och Sigge.

Efter att ha sprungit hem från stallet, bytt kläder till hundkläderna och packat ner lite picknick som Marcus så gulligt förberett, mötte jag Lisa nere på parkeringen. Vi åkte till klubben för att träna lydnad. Jag gick igenom lite olika moment för att se om de fortfarande satt, och de gjorde de. Men det känns att jag måste träna mer, finslipet sitter inte riktigt längre. Problemet är att det nu blivit mörkt när jag kommer hem från jobbet och kan inte ta mig till klubben där det är upplyst utan bil.

Hursomhelst gick träningen bra men det är fortfarande fjärrdirigeringen som strular, där skiftet stå/ligg inte vill ge med sig. Hur lär man en hund att lägga sig ner på ett sätt som för henne är helt onaturligt??

Väl hemma igen var vi bortbjudna på middag och fest, så Isa fick hänga lite med Sigge på kvällen och mysa med dem i soffan.

Idag var jag väldigt seg på morgonen och sov bort större delen av dagen  - inge vidare. Efter "frukost" packade vi väskan och bagav oss ut på promenad och spårning. Marcus la ett 1000 meters långt spår som vi tog efter ca 45 minuter. Vet inte om det låg lite för kort tid, för spåret gick inge vidare idag. Hon slog en del, var ofokuserad och missade pinne nummer 2 och 3 trots att hon gick helt rätt. Nummer fyra hittade hon men när hon återigenom traskade rakt förbi pinner nummer 5 bestämde jag mig för annan taktik. Jag kortade linan och gick nära henne, stannade såfort hon slog och berömde mycket när hon satte ner nosen ordentligt. Då gick det bra de sista hundra meterna. Sedan gick vi en långpromenad och var inte hemma förrns ca 4 timmar senare, trötta i benen.

Imorgn är det en ny vecka och Isa kommer att spendera större delen av veckan till Marcus mamma då vi ska på kryssning med familjen och sedan födelsedagsfirande i Dalarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback