Ridning med hund

Idag fick Isa följa med mig till stallet då hussen var ute och svirade på stan. Inte allt för kul tycker Isa.. Dock fick hon följa med på ridturen, bra att slå två flugor i en smäll ibland =) Det är dock lättare sagt än gjort.

Isa är lite rolig med hästarna. När jag promenerar med henne i koppel bredvid hästen drar hon utåt hela tiden för att hon inte vill gå så nära. När man sedan rider och hon går framför är hon konstat stressad över att hästen ska gå ifatt henne, så hon går långt före och tittar bakåt hela tiden (ja, det har hänt att hon har gått in i diverse saker under tiden). Då föredrar hon hellre att gå bakom hästen, men då går hon tätt tätt bakom hästen, vilket ju inte heller är bra.

Ni minns att jag skrev att Isa var nybadad och nyfriserade igår? Pyttsan fick jag, när jag kom hem idag mötte jag en nöjd hund som hade rullat sig i nått spännande idag och var brun/grön på ena sidan. Dock luktar det ingenting, så blundar man och luktar på henne kan man iaf inbilla sig att hon fortfarande är ren =)

Imorrn är det kräftskiva med jobbet och på fredag är det underbara Hoffmaestro på grönan. Fullt upp och lite kvalitetstid med Isa, men det får tas igen i helgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback