Landet-lycka

Hela familjen tyckte att det var otroligt mysigt att vara på landet igen, trots det inte så roliga vädret. Våra grannar och stallvänner från Danmark var och hälsade på och det var en riktig nostalgitripp hela helgen. Jag saknar Danmark!

I lördags gick vi en prommis i skogen och letade efter svamp. Vi hittade en del men inte alls så mycket som det egentligen finns. Ösregnet hade kanske en del med det att göra också, man kanske ser sämre genom allt regn =) Isa stormtrivdes iallafall i skogen och sprang runt runt i de två timmar vi var ute.

På söndagen la jag ut ett spår till henne, som tyvärr gick rakt igenom alla svampplockar-ståk, men det kanske är bra träning det med. Jag stötte också på en älg (såg den aldrig men hörde den och den var väldigt nära) och funderade på att skita i allting med hjärtat i halsgropen, men efter att jag kommit ut ur skogen bestämde jag mig för att ta spåret ändå.
Det fick ligga i 1 timme i väldigt blöt natur, 500 meter i skogen och sedan 300 meter på fält. Hon virrade bort sig några gånger och tog en svampplockares spår, men kom snabbt på att det var fel och letade sig tillbaka till rätt spår igen. Fältspåret som vi inte tränat på väldigt länge gick superbra.

Sedan begav jag mig ut och sprang medans Marcus och Isa tog en långpromenad innan vi tog båten och bussen hem. Då gick jag och Isa till stallet och tog med Dirk på en kvällspromenad, så det var en väldigt trötthund igår kväll och hon har nog fortfarande lite känningar av helgen kvar i kroppen. Det kostar att ligga på topp!

Många tankar gick till Eddie i helgen, då det var våra danska vänner vi köpte honom av för ca 13 år sedan. Denna bild har jag förstorat upp och ska rama in:


Kärlek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback