Japp, förkylningen håller i sig...

Denna veckan har varit seg med tanke på förkylningen. Trots att jag var hemma två dagar från jobbet vill den inte ge med sig och verkar ha hoppat upp och satt sig bihålorna nu. Detta innebär ju också att jag missade tjejmilen idag, vilket suger. Ska till jobbet imorrn men måste försöka ta det lugnt så att jag inte får nått slags bakslag bara för det.

Trots förkylning har jag kunnat träna med Isa varje dag (inte några jätte-pass,  men lite övningar har vi hunnit träna på iaf). Vittringsapporteringen går fortfarande framåt. Hon har inte lika bråttom längre och hon lägger på näsan. Dock förkommer det fortfarande gånger då hon är lite för taggad och springer och tar första bästa pinnen i munnen... Men vi kämpar vidare.

Idag cyklade Marcus iväg mot Lemshaga för att lägga ett spår till oss innan frukost. Efter frukosten var klar (som vi faktiskt åt ute på balkongen) promenerade jag och Isa bort till spåret och tog det. Det var 1 km med 7 apporter som hade legat ca 1 1/2 timme. Spåret var väldigt kuperat med mycket bergsklättring i (väldigt bra spår men svårt för en förkyld Hanna att hänga med i linan, trodde inte jag skulle klara hela spåret ett tag). Isa var lite ofokuserad de första 50 meterna då det pågick en fågel-fight uppe i trädkronorna över oss. Det lät fruktansvärt och Isa var nyfiken på vad som försiggick. När vi kom lite längre ifrån dem kunde hon dock fokusera på spåret istället. Emellan pinne nr 4 och 5 kom hon lite på villovägar igen (tror jag, inga snitslar där men det kändes som att hon gick lite i blindo) men sen till sist hittade vi en pinne till, vilken lycka!

Hela språret tog 19 minuter och det kändes att hon hade lugnare fart idag. Tror det är lite bättre med de här längre spåren, då måste hon spara lite energi för att orka hela vägen. Sedan beror det såklart på terrängen också.

På vägen hem fick Isa bada lite i kvarnsjön och det var en trött hund och matte som kom hem flera timmar senare. På eftermiddagen har vi sedan sysselsatt oss med att göra rent akvariet, det är sååå fint nu =)


Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad tråkigt att du missade tjejmilen i allafall!! Men nästa år?! ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback