Glad hund

Idag har Isa varit en riktig solstråle. När jag kom hem från jobbet packade jag träningsväskan och begav mig ut i naturen i den fina kvällen. Eftersom man inte riktigt har koll på hur mycket hon har gjirt på dagarna hos hundvakten är det alltid lika intressant att se hur trött/pigg hon är. Men idag var hon riktigt pigg och verkade ha saknat mig lika mycket som jag saknar henne varje dag.

På vägen hem från promenaden stannade vi till i en hage och tränade lydnad. Eftersom det är en bit till klubben hinner jag inte dit nu efter jobbet innan det blir mörkt, så då får man hitta andra ställen att träna på - nyttigt!

Jag började träna inkallning där jag varvade raka inkallningar med ställande och läggande. Hon hade superfart och reagerade jättefint på kommandona, bra! Dessutom viftade hon hela tiden på svansen, det är så jag vill ha det!

Fortsatte med fjärren där vi fortfarande ha problem att hon inte lägger sig bakåt från ställande, knepigt byte det där. Får fortsätta nöta på det...
Avslutningsvis gjorde vi några vittringsapporteringar som mer eller mindre verkar sitta nu! LYCKA! Ska självklart tränade vidare på detta, ttror hemligheten med Isa är att man måste repetera mycket men få gånger åt gången, det är då hon håller fokus upp och tycker att det är roligt.

Igår kväll blev Isa badad när jag var i stallet och red och idag har jag friserat henne framför tv:n (sjukt bra fotboll med ett landslag som gjorde 6 mål med en man kort, tror inte jag sett dem så bra på väldigt länge). Så nu luktar hon supergott och är lite korthårigare :P

Från i somras - jag badar med publik...


Publiken...



Kommentarer
Postat av: Mamsen

Vilka fina bilder! Vackert. Jeanette var på er brukshundsklubb förra vecka och såg fisen på bild!!

2010-09-08 @ 14:14:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback