Duktiga duktiga hund

Här kommer ett litet skrytinlägg, jag har nämligen världens bästa hund :) Istället för att vara bitter och muttrig över att vi inte har någon bil och jag "inte kan göra nått utan bil" som jag muttrat om hela helgen, bestämde jag mig för att åka buss till klubben för lite träning. När jag kom hem från jobbet satte mörkrädslan snart i, när jag märkte hur mörkt och blåsigt det var när jag gick från bussen. Marcus var dock en prins och åkte med mig till klubben så jag slapp vara själv. Väl framme märkte jag att hela parkeringen var full med bilar av hundförare som var där med sina hundar, så jag hade inte behövt oroa mig - men det kan man ju inte veta...

Vi började vårt träningspass på stora planen där jag var helt själv till en början, så jag hann träna lite kontakt och långa inkallningar. Isa var sådär pepp som jag älskar och gjorde en del stooora loopar över plan med leksaken i mun efter belöning, underbart att se. Sedan kom en stor grupp med hundar som hade kurs, så då förflyttade jag mig till den lilla planen istället. Där fortsatte vi med rutskick, där det numera också ligger mycket glädje (hon gillar ju att göra sånt som hon kan, direkt hon blir osäker är det inte lika kul). Sedan fortsatte vi med fjärrdirigeringen som gått från klarhet till klarhet. Även om hon inte hittat tekniken riktigt i läggandet flyttar hon sig inte framåt längre, vilket är huvudsaken. Vi avslutade med vittringsapportering - som också gick toppen :) Jag gjorde 3-4 övningar där hon alla gånger gick igenom och luktade på alla pinnar innan hon bestämde sig för vilken det var. Supertjejen! =) Nu funderar vi på om vi ska vara med på träningstävlingen nästa månad på klubben och om man kanske ska hitta nån inomhustävling i vinter som man kan ta sig kommunalt till.. Vi får se vad vi sakna på träningstävlingen och ta det därifrån.

Nu ligger jag i soffan med Isa vid fötterna och tittar på fotboll från Amsterdam, ingen rolig syn som svensk...

Kommentarer
Postat av: Filippa

Häftig sida! Hur ofta brukar du uppdatera den?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback