Sjuklingar

Förkylningen har inte blivit bättre och det känns som jag har grus i ögonen (påbörjad ögoninflammation?), så idag var jag hemma från jobbet och kurerade mig. Isas tass var bättre imorse när Marcus var ute, men jag tog det iallafall väldigt försiktigt på lunchpromenaden. Två sjuklingar på vift...

Vad sa veterinären då? Joo, det verkade inte vara någonting med lederna och hon trodde att det kunde vara en dold inflammation i tassen, som blir värre när hon sprungit mycket. Därför ska hon gå på anti-inflammatorisk medicin i 10 dagar. Eftersom hennes mage inte klarar Rimadyl ska vi prova en annan ny medicin som ska vara skonsam för magen. Och så ska hon ta det lugnt under kuren, så i 10 dagar framöver kommer det inte bli några hårda träningspass eller fartfyllda promenader. Trist för både henne och mig men det viktigaste är ju att hon blir bra igen.


Kommentarer
Postat av: Sting och Viggo

Skickar en stor hundig försiktig kram till bästa tjejen!

2010-05-06 @ 21:57:50
Postat av: mamsen

Hoppas hon blir bra snart. Då får du lugna dig med promenaderna. Färre steg........hur skall det gå, jag kanske hinner ikapp!

2010-05-07 @ 14:30:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback