Lugn träning

Isa har varit lite slö de senaste dagarna, jag antar att det beror på medicinen. Sigges pappa som hade hundarna igår märkte det också på Isa. Hon hade inte velat vara med och leka utan suttit och tittat på.
Idag har hon varit och badat och simmat med Eivor och hon var pigg och glad när vi kom hem. Eftersom det är tisdag åkte vi till klubben för lite lugn träning, mer så att hon skulle få ha lite kul och tänka lite trots att hon är lite "sjukskriven".

Vi tränade sittande under gång, platssittning, kryp och lite fjärrdirigering. Sittande under gång har hon lite svårt för fortfarande då hon gjort fel några gånger (och utebliven belöning tar hårt på henne), så hon blir osäker direkt. Men vi kämpar vidare och till slut fick hon till några fina och snabba sättanden. När vi tränade platssittning (eller sittande i grupp fast utan grupp) gick det bra till en början. Hon satt i över tre minuter men jag gick och belönade ofta. Sen helt plötsligt lägger hon sig ner utan förvarning. Måste backa en del där igen. I krypet provade jag extern belöning då hon kryper runt mina fötter när jag har belöningen, det fungerade faktiskt bra och jag tror jag ska köra på det ett tag. Sedan avslutade vi med lite fjärrbyten, som gick jättebra! Samtliga skiften gick bra men jag stod också nära henne.

På jobbet händer det mycket grejer. Igår flyttade jag över till företaget som köpt upp oss på andra sidan gatan. Det känns som att man är ny på jobbet igen, men det är bara att se det som en ny utmaning :)

Imorgon åker vi till landet då jag lite hastigt bestämde mig för att vara ledig på fredag. Isa ska följa med Marcus till jobbet och sedan åker vi ut med egen båt med mamma och pappa. Hörs kanske nått under helgen, tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag såg er!! Men var på andra sidan plan, och skulle jobba i par på kursen... så var inte läge att gå iväg och hälsa.



Du är alltid så positiv "ny utmaning" på jobbet!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback