Förkyld

Jag mår inge vidare idag. Kände att det var något på gång hela helgen och igår blev jag jätteförkyld. Idag har det bara blivit värre dels med förkylningen och har även fått hosta, ont i halsen och ont i öronen. Inge vidare - hjärnverksamheten är lite långsammare än vanligt.

Så det var en seg Hanna som kom hem från jobbet idag, men eftersom det är Isas och min träningsdag och jag knappt sett henne sen helgen (hon var ju på landet då och igår var jag i stallet på kvällen) åkte vi till klubben för lite mys. Först gick vi en promenad och sen tränade vi lite. Det var härligt. Banorna har torkat upp och blivit gröna.

Eftersom jag blev lite sur på henne förra veckan vi var där och tränade visste jag att det skulle bli en träning där hon hela tiden behöver peppning. Och mycket riktigt. Hon var lite osäker och hade lite prestationsångest, men klarade uppgifterna galant. Men man ser på henne att det inte är den där glädjen i ögonen som hon har ibland, utan att det är nått som hon inte är säker på. Vi gjorde iallafall ganska lätta övningar och gick igenom några moment hon kan. Egentligen är det ju bara fjärren och vittringen som hon inte kan, men det gäller ju att träna lite på de andra momenten också så de inte glöms bort.

Nu ska jag äta middag och däcka i soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback