Bröllopshelg

I helgen har Isa varit hos Lisa och Niklas när vi har varit på bröllop i Örebro. Min kusin Johan gifte sig med sin Gunilla i en vacker vigsel. Vi åkte dit lördag morgon och kom hem idag efter lunch. Kvällen var trevlig och vi sov hos kusin Jenny och hennes kille i deras nya lägenhet. Bilder från helgen kommer senare.

Isa verkar ha haft det toppen med Sigges familj. Hennes dagar har präglats av promenader, bus, lite bad och mys, så henne har det inte gått någon nöd på.

Idag har jag känt mig rätt effektiv sedan vi kom hem. Jag började med att städa (vi gjorde det i fredags men Lis, Nilkas och Sigger var här på middag då och på något sätt blir det alltid mer hårigt med två hundar). Sedan gick jag till stallet och fixade iordning hos Dirk samt la ett spår till Isa i skogen bakom stallet. När jag var klar med att mocka osv gick jag hem och hämtade Isa och tog spåret.

Det hade då legat i ca 1 tim och 15 min och var ca 600 meter långt med 6 apporter. Jag kom på att vi inte har spårat på väldigt länge, så hon var oerhört peppad. Tog spåret väldigt fint och på enstaka ställen kom hon bort sig lite men då letade hon snabbt rätt på spåret igen. Hon gick förbi en apport men verkade komma på sig själv någon meter senare, och gick då tillbaka till apporten.

Efter träningen gick vi en promenad vid vattnet nere vid slottet där Isa fick bada lite. Vi har sagt att det är okej för henne att bada nu när trampdynan nästan blivit helt bra, men i lite kortare stunder. Sedan traskade vi tillbaka till stallet och tittade på när Lisa red lektion på Dirk. Det tycker Isa är väldigt tråkigt, hon ser ju ingenting över räcket till ridhuset.

Nu på kvällen har jag varit ute och sprungit, det är ju vårruset på tisdag och jag känner mig laddad! Sedan såg vi filmen Avatar som vi köpt idag, så himla fantastisk!

Lisa och Isa sover i soffan

Kommentarer
Postat av: jOHANNA

Hihi!

2010-05-31 @ 10:22:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback