Nybadad

Idag har jag varit hemma från jobbet och kurerat mig. Efter att ha sovit halva dagen trodde jag att jag mådde lite bättre, men på eftermiddagen kom den obehagliga hostan tillbaka som gör att det värker i lungorna - obehagligt!

Isa har varit hemma och sovit med mig hela dagen. Vi tog en promenad vid lunch (i snöblandat regn) och jag gick i skogen bortom kvarnsjön. Dagar som dessa är jag väldigt tacksam att Isa roar sig mycket själv. Det gick mycket långsamt för mig att gå, men Isa fnulade på själv med att gräva gropar, leka med pinnar osv osv. Det bästa hon vet är nog att få fnula i skogen. Det riktigt lyser i hennes ögon och svansen viftar hela tiden, vilket värmer i mattehjärtat. Är hon glad är jag glad.

När vi kom hem var jag trött och blöt, och beslutade mig för att ta en dusch innan jag bäddade ner mig igen. Kom då på den biljanta idén att Isa skulle få ett bad också. Eftersom det har varit så kallt de sista veckorna har jag inte velat bada henne (plus att hon inte blivit så skitig), dock är hon desto mer långhårig och behöver en omgång med saxen. Sagt och gjort, Isa fick ett bad och när hon torkat blev hon friserad. Kan tyvärr inte visa någon bild nu då hon är ute med Marcus precis, men jag tog ett kort precis efter duschen.


Bedrövad nybadad hund

Vi får se om det blir jobb imorgon eller inte. Känner mig kanske lite bättre nu men oftast är det bra att vara hemma en dag till för att bli helt frisk. Det är jag garanterat inte än och jag känner mig lite orolig för den här obehagliga hostan som jag har.

Som tur är var det tjej i stallet som kunde ta Dirk idag (och imorrn också) så jag inte behöver tänka på det - skönt!

Kommentarer
Postat av: Johanna

åå hoppas du är bättre idag!

2010-03-02 @ 08:28:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback