Fullt upp

Har visst inte uppdaterat bloggen sedan jag blev frisk, men det har varit så mycket! Man ligger ju efter med jobbet när man varit borta såklart, samt att förra veckan präglades av ridning på kvällarna.

Helgen bjöd på ett strålande väder och jag red ut på Dirk båda dagarna. Lördagen blev det mycket utevistelse för min del. Först ut och rida ett par timmar och sedan gick jag, Marcus och Isa långpromenad i skogen på över två timmar - underbart!

I måndags körde det ihop sig på jobbet så jag kom inte hem förrns kl 21 - och då hann jag ju inte rida! Som tur var var Dirks matte där och gosade med honom, så det löste sig ändå. Isa hade iaf haft det mysigt med Lisa och Sigge på dagen, så det var en nöjd hund jag mötte i dörren när jag kom hem.

Igår när jag pratade med Susanne och Eivor (Isas hundvakter) sa de bägge två att Isa inte lyssnade alls de sista dagarna och bara sprang runt och åt skit. Inge kul att höra! Dock vet jag att hon får sådana här perioder där hon sätter i sig vad som helst, och jag har också upplevt att hon har lite väl mycket bomull i öronen. Så när vi gick vår kvällspromenad idag tänkte jag fokusera lite extra på allmänlydnaden och vara på henne om hon inte lyssnade. Såklart så gick hon som ett ljus hela vägen och lyssnade jättefint. Kanske testar hon bara hundvakterna lite?

Annars ligger vi lite lågt med träning i övrigt. Det går nästan inte att träna i den här snön, det är för djupt. Det kändes okej att träna lydnad när parkeringarna var snötäckta, men nu är det rena isbanan överallt. Så vi ligger lågt ett tag till och ser fram emot många härliga träningspass när barmarken kommer fram.

Lite bilder från lördagens prommis




















Kommentarer
Postat av: Johanna med familj

Ser underbart ut, men ni har nog mer snö än oss för vår hage här är inte helt hopplös å träna i =)

2010-03-11 @ 22:35:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback