Bildbevis

Det är så underbart att det faktiskt inte är becksvart när man kommer hem från jobbet på kvällarna! Igår skyndade jag mig till stallet direkt när jag kom hem och hann faktiskt rida ut när det var ljust ute - otroligt härligt. Väldigt lerigt dock. Isa var supertrött när jag kom hem så hon verkade nöjd med att gå en prommis med hussen och sedan sova istället för att hänga med mig i stallet.

Även idag kom jag iväg i tid från jobbet, så när jag kom hem åkte jag och släppte av Marcus vid Willys och körde själv till klubben för lite träning (vilket byte, hundträning istället för handling :)). Parkeringen hade smält nu och var lite lerig, men det gick att vara där ändå. Vi började med att gå en promenad i markerna runt klubben.

Träningen gick bra! Vi började att tränade lite stegförflyttningar och det är kul att se hennes fina fotgång nu. Hon är väldigt följsam och har himla bra kontroll på bakpartiet. Sedan tränade vi rutan men väldigt basic då vi inte tränat det på länge. Började och avslutade med leksak i rutan, men fick en del skick utan och även det gick bra. Hon har en tendens att dra sig ut lite mot höger dock. Slutade sedan med några skift i fjärrdirigeringen och konstaterade igen att hon lägger sig framåt. Måste komma på hur jag ska lära henne att lägga sig bakåt.

På jobbet har vi (jag och min grannkollega Monika) peppat ihop lite folk som ska vara med i stegtävlingen TappaTrampet. Det innebär att man ska gå jorden runt på 80 dagar i lag (snittstegen räknas) och börjar imorgon och slutar den 18:e juni. Idag kom stegräknarna och jag som aldrig någonsin har använt en sådan blev fascinerad över alla steg man tar. Jag hade den på mig några timmar på jobbet där det mest kändes som jag satt ner, samt gick en sväng på stan efter jobbet och fick ihop över 4000 steg. Självklart glömde jag den hemma på kvällspromenaden. Ska bli intressant att se hur mycket man egentligen går per dag, det blir ju en del med tanke på att man har hund. Det gäller bara att komma ihåg att ha på sig den hela tiden.

Apropå någonting helt annat - kommer ni ihåg att jag berättade att jag och Lisa (Loi) sett rök från skorstenen i det öde gula huset? Jag gick förbi där en annan gång också när Lisa (Sigge) var med och då fick jag medhåll från Lisa att det faktiskt såg ut som rök. Vi spekulerade då fram till att det måste vara snö som yrar upp precis över skorstenen och som ser ut som rök. Men nu har jag faktiskt bildbevis på denna mystiska företeelse. Sist jag och Marcus gick förbi huset kom det rök (Marcus såg det också) och jag hade dessutom kameran med mig. Det var inge snö som yrade och det blåste nästan ingenting. Mycket märkligt.











Kommentarer
Postat av: Johanna

Nog ser det ut som rök!

2010-03-30 @ 22:19:36
Postat av: Christer

Det kanske inte är öde? :-)

När vill/tänker du hämta pokalen?

/Christer

Postat av: Lisa

Hann inte lasa inlagget, men vad KUL med bilderna. Haha! Man undrar ju hur det dar gar ihop, vem eldar och varfor... Kan du inte ga och kika in genom fonster?



Langtar till traningskvallar!



kram!

2010-04-02 @ 05:19:03
Postat av: Niklas (Sigge)

Photoshop!

2010-04-06 @ 21:33:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback