11/6

Kan inte förstå att det är fredag igen, veckorna går så fort! I onsdags var jag och tränade boxning efter jobbet och träffade sedan upp Anna och Elin för en after work. Det var supertrevligt, men man blir givetvis lite tröttare morgonen därpå.

På torsdagen kom Marcus pappa hit med färg till landet - vi ska ju måla om källarstugan (vårt lilla hus på landet). Det kommer att bli såååå fint :) Efter lite middag och fika åkte Thomas hem och vi packade in oss i bilen och åkte runt på lite äventyr. Första stoppet var plantagen där vi köpte lite kryddor och lite mer blommor till balkongen. Vi köpte också en tomatplanta med cocktail-tomater - hoppas den tar sig.

Därefter övningskörde Marcus lite ute på Ingarö (vänstersväng på landsväg stod på schemat). Vi stannade även till i Brunn för att köpa med oss en glass. Sedan åkte vi ut till Beatelund och gick en promenad och åt glassen. Vi promenerade upp till Hålludden för att kolla på bygget där. De har kommit väldigt långt med husen tycker jag. Jag kollade in hur man kunde rida där och funderar på om jag ska försöka rida hela långa rundan imorgon när jag har Dirk (men då måste man i princip rida igenom hela byggområdet).

Idag när jag kom hem från jobbet åkte jag till klubben och tränade lite lydnad med Isa medan Marcus förberedde maten. Isa var lite trött efter att han varit hos Lisa, Niklas och Sigge hela dagen då de var lediga (tur att man har så gulliga grannar!). Vi tränade sättande under gång som gick superbra för en gångs skull, hon har nämligen haft lite svårt för det de sista gångerna. Men nu verkar jag ha hittat rätt betoning på kommandot!
Fortsatte sedan med fjärren som går framåt sakta men säkert. Avslutade med lite inkallningsövningar.

I helgen var det egentligen planerat en sälsafari som vi försökt få till i över ett år som återigen belv inställd. Dessutom skulle vi ha kalas för Marcus som fyller år nästa vecka, men det verkade inte vara några som kunde komma - så den här helgen blir lite spontan och lugn. Dock ska vi träffas Marcus syster Ullis och hennes Pontus imorgon och jag ska som sagt rida imorgon också. Söndag får vi ta som den kommer - skönt! Ska iaf försöka hinna träna mig själv och Isa rikligt under helgen.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Tisdag är bokat här med! ;) Projekt vittringsapportering - och vad var det mer?



Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback