Helgen

Sagt och gjort - träning har det blivit i helgen, iaf för Isas del. Igår följde hon med mig till stallet där jag la ett spår till henne. Hon fick vara med mig när jag jag mockade och fixade och efter 1 tim och 15 min tog vi spåret. Vädret var kanske inte det bästa spårvädret - det blåste nästan storm och var väldigt blött efter en regnig fredag. Men man måste ju träna i sådana väder också, man vet ju aldrig hur vädret blir på tävling.

Jag hade glömt snitslarna hemma så jag fick lita på Isa helt och hållet, väldigt nyttigt. Hon klarade sig galant och förutom några slag höll hon sig i kärnan och hittade alla apporter utmärkt.

Efter spårningen gick jag hem och lämnade Isa och bytte själv om till ridkläder. Tyvärr blev det ingen långridtur runt Beatelund, det var så tråkigt väder och jag hade inte hunnit det innan våra lördagsgäster skulle komma. Så det blev ett pass i ridhuset.

När jag kom hem var Ullis och Pontus redan här och vi fikade, åt tårta och pratade. När de sedan drog vidare till stan stannade jag hemma lite för att inte Isa skulle behöva vara ensam hemma så länge. Vi gick en kvällspromenad och sedan åkte jag in också. Där åt vi på restaurang och gick vidare for some drinks, väldigt trevligt.

Kom hem relativt tidigt men kände mig ändå väldigt trött. Det är kanske inte så konstigt med tanke på att jag var i farten i princip hela dagen. Stegen kom upp i över 38 000 steg under gårdagen, det är nog rekord! (Har ju fortfarande på mig stegräknaren ibland även om vårt lag kommit i mål.)

Idag har jag äntligen fixat mer spårpinnar/vittringsapporteringspinnar. De möglade ju i vintras, så jag har inte haft så många. Men idag köpte vi en lååång pinne på ByggOle och sågade till massa apporter.

Därefter åkte jag och Isa till klubben för lydnadsträning. Tyvärr hade vi väldigt otur med vädret - det började spöregna när vi klev ur bilen och fortsatte att regna tills vi åkte hemåt en timme senare. Men träningen gick rätt bra för det. Vi tränade rutan, fjärren och vittringsapporteringen. På vittringen la jag 4 lyktfria pinnar på kortklippt gräs och den femte fick hon se mig gömma någon decimeter bakom i högre gräs. Hon slog på näsan direkt och rörde inte de fyra luktfria pinnarna - jag ska fortsätta prova denna teknik så får vi se hur det går. Jag hoppas att det fungerar!

Ikväll var det egentligen meningen att jag skulle ut och springa, men jag är så otroligt trött i mina ben. Jag tror att gårdagens alla steg har något att göra med det, plus att träningspasset jag gick på i fredags var vääääldigt mycket ben. Hursomhelst gillar jag inte att banga en planerad springtur, men samtidigt måste man lyssna på sin kropp...


Kommentarer
Postat av: Lisa

Mysig helg ni haft! Synd på vädret bara, men som du skriver... det är nyttigt att träna i oväder också - man vet aldrig hur det blir på tävling!

Synd att vi inte riktigt hann idag, men tisdag is the day! Jag har dock inget emot vackert väder då, vad säger du? ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback