Förberedelser

I helgen har vi varit ute på landet och förberett för midsommar. Vi har skurat verandan, tvättat utemöblerna, snickrat bänkar och bord, klippt gräset mm. Skönt att ha allt sådan gjort eftersom jag jobbar på torsdagen och kommer ut sent, så jag hinner inte förbereda så mycket då. Igår var vi och handlade mat hela kvällen. Mycket tid tar det att planera inför en stor fest, men samtidigt är det roligt också!

Isa har varit med oss hela tiden, det har blivit mycket leka i vattenslangen då vi vattnat en del. Hon har också hunnit med lite promenader, bad och hann även med att rulla sig hela svart i kodynga - vilket resulterade i en schamponering i vattenslangen.

Idag har Marcus firat lilla Alex som fyller år medans jag varit i stallet. Isa har varit hos Eivor en stund på dagen idag, så för att hon skulle få slippa vara ensam mer fick hon följa med mig till stallet. Hon fick sitta och titta på mig när jag red, väldigt tråkigt tycker Isa. Men hon sitter fint och väntar hela tiden, trots att det går förbi massa hästar och hundar hela tiden.

Efter ridpasset kom Lisa och Sigge förbi för att gå en liten prommis. Jag tog med Dirk på promenaden så att han fick beta lite på vägen. Det kändes mysigt att vara ute med både häst och hundarna. Sigge är lite skeptisk till hästar, men Dirk är perfekt att träna på, han är så snäll.

Nu är det dags för att sova, veckan kommer säkert bli hektisk med mycket midsommarplanerande.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Hoppas att ni får en alldeles underbar midsommarfest! Det verkar ju kunna bli fint väder, så vi får hoppas. ;)



Kram kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback