Landet i bilder

Helgen har spenderats på landet. Isa åkte ut redan på torsdagen med mamma och jag åkte ut direkt efter jobbet i fredags. Oj va snö det är där ute nu! Det var länge sen jag upplevde så mycket snö på landet. Den här gången tog jag med kameran för att dokumentera, så lite bilder följer nedan.

Lördagen var en sån där perfekt helgdag. Vi var ute hela dagen och det var ett fantastiskt väder. Mamma och jag inledde dagen med att åka längdskidor till affären (ca 8 km?). Isa sprang med och verkade tycka att tempot var alldeles lagom, fortare än promenadtakt men långsammare än cykel. När vi kom hem hade Malin och co gjort en eld där vi sedan grillade korv till lunch. Sedan gick vi ner till bryggan för att titta hur det såg ut där med all snö, Rebecka åkte sina små längdskidor, ALex åkte pulka och vi andra gick. Vi hemma igen tog jag och mamma en kopp te inne, innan hela flocken samlades igen för att inviga bastun som blivit klar. Efter bastun blev det även snöbad för en del, brr. Sedan spenderades hela kvällen hos mamma och pappa.

Idag åkte vi hem den tidiga båten och Anna har varit här på eftermiddagen. Vi gick förbi stallet en sväng och hästarna blev mycket fundersamma emot Isa när vi kom gåendes mot dem i hagen - dom tyckte nog hon såg konstig ut i sitt lilla täcke. Nu på kvällen har vi varit och hälsat på Sigges mattefar, som ska passa Isa imorrn. Hoppas att det går bra att ha dem båda två!

Nu ska jag laga lite mat och sedan vänta på att Marcus ska komma hem. Han  har spenderat helgen i Bollnäs med snowboard, skoteråkning och andra roliga aktiviteter.


Vägen som går igenom vår tomt




Vacker syn vid Västanvik


Vi stötte på Eva på väg till affären...


Nöjda tjejer


Utsikt vid affären




Ovan syn med skidor utanför affären


Rabecka och Alex grillar äpplen




Snöfylld brygga




Kommentarer
Postat av: Johanna och Danne

Så mysigt! men lite mer avis på Marcus!

2010-01-31 @ 20:46:20
Postat av: Christer

Vilka fina bilder!

2010-01-31 @ 21:38:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback