Helgen

Ännu en helg är över. Veckorna går så fort nu! Resten av veckan blev mycket bättre än oturstisdagen.
Onsdag och fredag kväll gick vi promenad med Lisa och Sigge och torsdagen spenderades på After work i stan.

Helgen inleddes med ett träningspass med Isa på lördagsmorgonen. Vi hade bestämt date med Lisa och Sigge och eftersom det varit lite mildare väder i helgen tog jag med mig uppletandesaker på promenaden, för att visa dem hur det går till. Vi gick bort till skogen vid hagarna och vallade en ruta. Isa fick börja medan Sigge fick träna passivitet. Jag la ut 4 föremål till Isa och hon hittade alla utan problem i snön. Vi har inte tränat uppletande på väldigt länge, men de senaste gångerna har hon haft lite problem med att känna av gränsen till rutan, men denna gången markerade hon rutan fint. Sedan var det Sigges tur och har verkade tycka det var roligt. Dock är det ju alltid samma utmaning att få unghundarna att komma tillbaka med föremålet. Det blir till att träna byteshandel där =)

Efter promenaden åkte jag in och mötte mamma och pappa. Vi skulle nämligen på shoppingrundan som jag fick av dem i julklapp - super =) Jag körde på kvantitet och hade himla flyt med alla reor - kostade inga pengar alls =) Fick ihop närmare 15 plagg, underkläder, strumpor och ett par skor - det ni! Lyckan är total.

På kvällen var jag ute på vift vilket resulterade i en ordentlig sovmorgon idag. Men jag har ändå hunnit med fika med Kalmar-tjejerna, städning och mys. Jag hade planerat in lydnadsträning på parkeringen nu på kvällen, men när jag kom dit var grinden stängd! :( Får ta det en annan dag istället. Marcus och jag gjorde en budföring i uppförsbacke istället, för att träna både psykiskt och fysiskt.

Kommentarer
Postat av: Johanna, Sting och Viggo

Vilken underbar present!

2010-01-17 @ 22:23:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback