Vardagskvällar

Veckorna går så himla fort jämt. Imorrn är det redan fredag men jag tänker hela tiden att det är tisdag idag, konstigt. Eftersom vi är på jobbet hela dagarna är det bara kvällarna som kan utnyttjas till roliga aktiviteter.

I måndags var Isa hon Lisas pappa tillsammans med Sigge hela dagen. Vi var lite oroliga för att Sigge inte skulle låta Isa vara ifred eftersom han gillar att busa väldigt mycket, men det hade gått hur bra som helst. De hade varit ute på en långpromenad på morgonen och efter det hade hundarna gått och lagt sig, Sigge i soffan och Isa i hallen. Det hade också gått bra att gå med dem båda två i koppel - vilket ju annars kan vara en utmaning med trassel och annat. Isa ska vara där nästa måndag också, så får vi se om det är en preliminär eller permanent lösning. Eftersom Jeanette flyttar nu och ska börja jobba igen är vi på jakt efter nu hundvakt tre dagar i veckan. Och nu vill vi hitta en långsiktig lösning så Isa slipper byta fler hundvakter. Som det ser ut nu kommer det behöva vara tre stycken som delar på henne. Inte optimalt, men det finns inte så mycket att göra åt saken.

Det var en trött tjej som kom hem på måndagskvällen, hon stupade i säng direkt efter alla nya intryck och mycket motion. Det passade rätt bra för mig eftersom det var min riddag. Sedan red jag även igår, så jag fick en extradag den här veckan =) Dirk är en riktig prins.

Tisdagskvällen och även denna kväll såg ganska lika ut. Jag tog med träningsväskan ut och tränade lite lydnad. I tisdags tränade jag på vår lilla parkering då den stora var full med bilar. Båda dagarna fokuserade jag på farten i apporteringar, inkallning på olika sätt och fortsatte lägga godis runt vittringsapporteringspinnarna. Hon är som vanligt supertaggad! Därefter har vi mött upp Lisa och Sigge och gått skogspromend i snön, sicken lycka.

Fler bilder från helgen











Kommentarer
Postat av: Johanna och familj

Hon får veckopendla till norrköping =)

2010-02-05 @ 09:12:21
Postat av: mamsen

Vad fina bilder det är. Snart ny helg. otroligt

2010-02-05 @ 13:53:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback