Skidköp!

Idag var det riktigt fint väder på förmiddagen när jag vaknade. Passade på att gå en prommis i solskenet, var dock väldigt kallt då det fortfarande blåste mycket.

Det blev inte en sån lång promenad, för vi skulle ju hinna och handla skidor. Det var lättare sagt än gjort. Det var alltid någon kund före oss som tog en väldans tid (tyckte man iaf när man är lite stressad) och vi sprang runt på de flesta ställen och jämförde priser, kvalitet osv. Till slut hittade vi iaf ett par skidor var (var jag och Lisa som letade, killarna gick och fikade under tiden). Det blev ett par salomon-pjäxor med bindning och ett par Atomic-skidor. Kommer bli super när jag väl får in tekniken ;)


Lisa och jag som hade planerat en söndagskväll i skidspåret blev lite besvikna när vi kom på att det inte monterar skidorna på en gång, utan att man får hämta dem efter någon dag. Men den som väntar på något gott! =) Imorrn ska söta Lisa hämta upp våra skidor medans jag är i stallet.

När vi kom hem hämtade vi Isa direkt och gick och mötte en potentiell hundvakt med sina två hundar. Isa kom direkt överens med Wilma, en labbeblandning på 7 år och lilla Viggo, en lite dvärgpudelblandning på 7 månader (den sistnämnde kanske var liiite jobbig hälsar Isa). Isa ska få vara hos dem på onsdag och testa, men jag tror att det kommer att bli jättebra! Hon bor precis vid stallet och jobbar natt, så hon går ut en sväng på förmiddagen och en långpromenad på eftermiddagen, sen lämnar hon hem Isa efter det.

Efter att vi hälsat på dem, vi varit hemma hos dem och kollat och hon även följt med hit, gick jag och Marcus en sväng till med Isa i snön och skottade sedan ut bilen från all snö. Nu ska jag till stallet en sväng och titta på när Dirk rider lektion.


Mobilkort


Man får ingen riktig uppfattning om mängden på snön på bilden, men det är betydligt mer än det ser ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback