Oerhörd kyla

Idag har det inte varit en bra dag (ja, detta är ett negativt inlägg). Dagen började med att jag fick stå och vänta på bussen i 22 minusgrader. När bussen inte hade kommit på 45 minuter var jag tvungen att gå in och vämra mig. Jag hade ingen känsel i fötterna och jag började känna mig yr. Då ringde jag jobbet och gick som sagt in igen. Efter flera par raggsockar och en stor kopp te började jag få tillbaka känseln.

Vi hörde på radion att det var totalstopp ut från stan till nacka/värmdö, så vi skyndade oss ut igen för att se om det eventuellt skulle komma någon buss som hunnit ut hit innan olyckan hände. Och det var det! Tänk att man kan bli så glad av att gå på en buss!

Väl inne i slussen var all tågtrafik ovan jord inställd, vilket resulterade i kaos där med. Jag kom iaf fram till jobbet, ca 3 timmar senare. Då slås jag av nästa nyhet, värmen på jobbet har på nått sätt frusit, så det är svinkallt på kontoret. Så jag har suttit och jobbat med tre par tjocka tröjor, min stora sjal omvirad runt mig samt min tjocka vinterjacka, och ändå har jag frusit hela dagen.

Att komma hem gick faktiskt lite smidigare, så jag hann till stallet i tid iaf. Där fick jag upp värmen genom att rida barbacka.

Ytterligare en trist grej är att Lisas och mina skidor inte var klara idag när hon åkte dit för att hämta dem innan stängning. Så dåligt när de sa att de skulle vara klara efter lunch idag! Men vi får åka och hämta dem imorrn istället.

Men det har även hänt lite kul idag. Isa har varit i Orminge med Sigge och tydligen blivit kär i en jämngammal goldenhane. Dessutom vann Sverigen i hockeyn mot Finland i morse, det är sånt man får glädjas åt dagar som dessa!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Stackare, du som är så frusen med! Å... gumman! Hoppas det går bättre imorn!

2010-02-22 @ 22:49:06
Postat av: Lisa

Mycket otur här på samma gång! Men KUL att du investerat i skidor, välinvesterade pengar tror jag... så mysigt att åka längskidor!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback