Mysig helg

I helgen har vi  bara gjort roliga saker, vi har haft en riktigt Marcus&Hanna-helg, det behöver man ibland.

I lördags gick jag upp tidigt och gick ut och promenerade med Lisa, en vän till henne och hundarna. Vi gick "sjörundan" som vi kallar den i stallet och Tjustviksrundan som den heter på skyltarna. Väl tillbaka vid hästhagarna gick jag och Isa upp i skogen och tränade lite uppletande. Det var lättare sagt än gjort med snö upp över knäna. Men jag lyckades valla upp en gång där jag gömde 3 föremål. Ingen match för Isa, men desto jobbigar för henne att springa.  När vi kom hem hade vi varit ute och pulsat i snön i över 2 1/2 timme, och det kändes i benen.

Väl hemma hade vi bestämt att vi skulle åka och träna tillsammans jag och Marcus. Vi åkte till Gustavsbergsbadet och spenderade flera timmar på gymmet.  Oj vilken adrenalin man får av träning ibland, trots att mina ben kändes som gelé efter promenaden. Sedan avslutade vi passet med att gå och bada lite i äventyrsbadet - dock var varenda muskel i hela kroppen helt slutkörd, så jag höll på att fastna i strömmen =) Marcus fick ta med mig därifrån och sätta mig lite i bubbelbadet som terapi - skönt =) På kvällen åkte vi sedan till söder och åt på god grekisk restaurang. Därefter gick vi och spelade biljard, det var kul! Jag vann några gånger iallafall!

På söndagen fick jag sovmorgon och vaknade av lukten av en färdig frukost (ja, jag hade bestämt sagt det dagen innan, men man vet ju inte om det går in ;)) Sedan träffade jag upp Lisa och Sigge igen och vi begav oss till skogen för att träna lite sök. Lisa och Sigge har aldrig kört det, så det blev lite grundläggande övningar. Hundarna tycker ju att det är så kul! Isa var supertaggad och de första skicken går mest ut på att springa så mycket som möjligt (påminner lite om Pumas första skick) =) Men sedan gick det bättre och hon använde näsan bra. Försökte mig på rullen lite, men där måste vi börja om. Tror dock att hon snabbt skulle komma in i det igen om man började träna, men nu gör vi det så sällan tyvärr. Sigge tyckte det var superkul och fattade direkt vad det gick ut på. Efter två timmar var det två hundar och två människor som var riktigt trötta som begav sig hemåt igen.

Resten av söndagen spenderades på Ikea (dit hussen övningskörde - duktiga!). Isa fick en ny boll (likadan som hon har fast hel), och det var såklart kärlek vid första ögonkastet som alltid med bollen. Den andra gamla åkte in i tvätten och planeras att tas ut på landet. Men nu såg jag precis att Isa har gått och tagit den från tvättpåsen och lagt sig med den i sin säng - sötis!


Isa med sin älskade boll

Kommentarer
Postat av: Johanna

mYSHELG!

2010-02-09 @ 18:29:32
Postat av: mamsen

Det var klokt av er att ha en myshelg. Man skall gödsla och vattna ! kram

2010-02-10 @ 11:11:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback