Fortfarande kallt...

.. men kollektivtrafiken har gått lite bättre nu i slutet av veckan. Dock är det så halt för bussarna att det är många indragna linjer. Igår var vi lite smarta (trodde vi) och gick till Farstaviken där två olika bussar går ifrån. Det kom en buss direkt, men efter att vi åkt förbi stallet kom vi inte längre. Det var för halt så vår buss plus en till buss fastnade i den lilla uppförsbacken som finns där.. tog alltså ändå ca 1 1/2 timme att ta sig till jobbet.

I tisdags var jag och Lisa och hämtade våra skidor, och igår på lunchen hittade jag äntligen ett par stavar också (det har varit slut överallt), så igår kväll begav vi oss ut för att åka lite. Va härligt det var! Inte så bra spår ute vid hagarna men underbart vackert med månsken som ljus. Hundarna verkade också tycka det var mysigt också men lite svårt att gå i snön :)

Igår var Isa hos sin nya hundvakt, det hade gått bra allting och hundarna verkar gilla varandra, så det är roligt! Imorse åkte jag till mamma och lämnade Isa och i eftermiddags åkte de ut till landet. Kul för dem men såklart så saknar mattehjärtat sin hund som inte är där och viftar på svansen när man kommer hem. Marcus och jag åker ut till landet direkt efter jobbet imorrn och har en härlig helg i snön. Tydligen är det så mycket snö att det är problem att ta sig fram...

Såhär såg det ut sist jag var ute, men tydligen har det kommit mycket mer snö nu.




Kommentarer
Postat av: Johanna med familj

Fina huset!

2010-02-26 @ 08:30:04
Postat av: mamsen

vänta och se. I dag har det varit dimma och plusgrader här på Nämdö. Isa försvann ner till västanviks gård på vår promenad i dag. Matte mor blev lite orolig och sur för jag såg inte vart hon tog vägen.Busvissling och hon kom springande och såg väldigt skamsen ut. Vi blev sams ganska omgående. Hon är härlig!!!

2010-02-26 @ 18:08:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback