Dålig uppdatering

Här var det dåligt uppdaterat! Men vi har så mycket för oss att det inte riktigt finns tid just nu.

Men jag kan beskriva helgen i dess korthet, det är mest då det händer grejer =) I fredagskväll var vi hos Sigges familj och åt mat och spelade spel. Det var trevligt och hundarna sköter sig exemplariskt nu. Sigge somnade i soffan och då snodde Isa Sigges biabädd (det vågar hon inte med någon förutom med Sigge), och så sov de djupt. Eftersom det fungerar så bra med Isa och Sigge ihop ska Isa vara hos Lisas pappa några dagar i veckan - det tror jag hon tycker är jättemysigt. De har mysiga  omgivningar runt sig och en stor tomt att busa på. Sedan har vi Eivor som började gå ut med Isa i december som ska ha henne 1-2 dagar i veckan, och vi ska träffa en ny potentiell hundvakt resterande dag(ar) i helgen. Men de sista två har henne bara någon timme mitt på dagen samt går en lunchpromenad, så de dagar är hon hemma mestadels av dagen och sover.

Jag hade Dirk i helgen så lördagsmorgonen begav jag mig till stallet för att rida ut en härligt ridtur i snön. Underbart med underlaget som gör att man kan trava och galoppera på de annars så hårda grusvägarna.
När jag var klar i stallet packade vi ihop oss och åkte mot Bålsta för fördelsedagsfirande. Precis i denna sekund dubbelkollar jag vilken tid årsmötet på Värmdö BK skulle vara på söndagen, för att jag ska hinna dit och ta emot ett pris som jag och Isa har vunnit. Till min förvåning har jag tagit fel på dag och mötet var på lördagen istället! Så missade vi det också - trist!

I bålsta var det trevligt och jag fick en välbehövlig sovmorgon på söndagsmorgonen. Sedan gick vi ut en promenad  runt Åsen innan jag åkte till mormor och hälsade på. Gittan som har lånat vårt lilla akvarium skulle göra sig av med fiskarna, så de fick följa med hem. Lite mysigt med fiskar igen trots att det var skönt att slippa ett tag. Men är det något vi ska ha en längre tid måste vi köpa ett större och finare.

Söndag, måndag och trisdagskvällen spenderades i stallet. Igår skulle jag inte rida själv så Isa fick följa med och titta på hoppningen. Sedan gick vi en ordentlig promenad bortåt hästarna sommarhagar. Det är toppenbra med all snö, jag kan gå nästan överallt trots att det är mörkt! På morgonen har jag börjat gått rundan i skogen mellan köpcentrumet och stallet, där Isa springer som en tok och busar - superbra innan en arbetsdag :)

Idag känner jag mig lite hängig med halsont, så det har blivit en lugn kväll med OS för hela slanten. Det här med OS är kul och jag skulle kunna sitta upp och kolla hela natten om jag orkade.





Kommentarer
Postat av: Johanna

Här är det med lite hängigt. Hoppas det vänder illa kvickt för dej =)

2010-02-18 @ 09:49:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback