Blötsnö

Helgen på landet har varit bra och varm - det har varit riktig blötsnö! Isa tycker det är lite svårt att gå i all snö, men på vägen går det bra. Syster och jag åkte skidor till affären i lördags och då passade Isa på att smita en vända till Västanvik när jag inte var uppmärksam. Tydligen har hon varit där fler gånger fick jag meddelat när jag träffade på en kvinna som bodde där. Hon kände igen Isa när vi mötte henne på vägen och hon utbrast "nej men heeej, du brukar vara och hälsa på oss". Jag förstod ingenting (trodde hon tagit en tur i skogen) men skämdes givetvis när jag förstod att hon varit på gården och rekat. På vägen tillbaka fick hon springa bredvid oss...

"Kusin" Tess var ute också och hade med sig sin hund på 8 månader som varken jag eller Isa träffat förr. Isa tyckte hon var lite stor (blandning labbe+rottis) men visade tydlig dominans mot henne (hon börjar lära sig nu lilla Isa, skönt tycker jag). De lekte sedan fint ihop.

Tyvärr har jag blivit sjuk med dunderförklyning och hostan rosslar illa i lungorna. Inte så bra tajmat då Dirks familj är borta hela sportlovet och jag passar honom denna veckan. Idag har en annan tjej tagit honom, och jag ska gå dit nu och se om jag kan få hjälp med honom imorrn med. Inge kul att vara sjuk =(


Västanvik som Isa verkar tycka speciellt mycket om

Kommentarer
Postat av: Johanna

Å den Isa behöver Sting träffa =) Han behöver lite tikfostran =) Krya på dej, här är det med sjukstuga!

2010-03-01 @ 08:33:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback