Träning igen!

Äntligen kom jag ut till landet och min söta familj. Marcus har jobbat med köket hela veckan (tillsammans med pappa och farbror) och det har verkligen blivit jättefint! Känns som att man bor i värsta lyxhuste istället för en liten "bod".

Isa verkade glad över att se sin matte igen, och detsamma gäller givetvis för mig. I går var det ganska blåsigt när jag vaknade, men efter ett stort regnväder var det perfekt underlag för ett spår. Jag gick och la ett spår på ca 700 meter i varierande terräng. Spåret fick ligga i en timme innan vi tog det.

Isa har inte spårat på jättelänge och var supertaggad. Jag fick hålla emot ganska mycket för att det inte skulle gå för fort, men annars var hon superduktig. Hon hamnade på något vi tror var ett djurspår en gång, men klarade upp situationen själv. Jag är väldigt nöjd med hennes insats och känner mig glad i själen när jag ser hur lycklig hon är när hon får jobba.

Sedan var det äntligen dax för årets Nämdödag. Isa fick stanna hemma och vakta huset medan vi andra var på loppis och auktion. Jag budade på en liten optimistsegelbåt, men fick den inte :( Kvällen spenderades också där uppe med massa roliga människor jag inte träffat på jättelänge. Idag är man lite seg...

Idag fick vi en ny fin dummie av Emma här ute, hon jobbar på ett företag som brukar sponsra hundtävlingar och ger då bort dummies som priser - supersnällt! Denna provade vi idag på fältet nedanför oss. Hon fick några markeringar och ett sök som Marcus lagt ut. Taggad och lycklig hund var det då =)

Nu har jag och mamma precis gått en långpromenad och Isa fick bada lite på vägen. Sa jag att hon stormtrivs här ute? =)

Vårt fina nya kök!






Kommentarer
Postat av: Johanna och Danne

Guuu så fint det blev! Har ni landet öppet i september?!

2010-08-01 @ 19:40:23
Postat av: Lisa

Jag förstår att ni alla stormtrivs där ute, ser ju urmysigt nu! Vad FINT ni gjort köket!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback