Lydnad på klubben

Idag har jag hunnit med en hel del.. Dels åkte jag och tränade innan jobbet imorse, det var jätteskönt (men kan ju inte göra det de dagar jag går ut med Isa innan jobbet, men imorse tog Isa henne så då var jag på gymmet kl 07:00 bredvid jobbet).

När jag sedan kom hem från jobbet åkte jag, Isa, Lisa och Sigge till klubben för lydnadsträning. Jag hade tänkt åka bussen/gå dit egentligen, men så ville Lisa också träna - superskönt!
Först visade vi Lisa vilka moment som ingår i LK1, så då fick Isa prova på de momenten. Det var ju väldigt länge sen vi tränade lydnad iom sommaruppehållet och LK1-momenten har vi inte gjort på väldigt länge innan det, men hon kom ihåg dem allihop =)

Sedan testade vi mest på de olika momenten för att kolla status och jag tycker att det gick väldigt bra med tanke på vårt uppehåll. Såklart behöver det putsas en hel del men det är kanske inte så konstigt. Vi tränade sedan inkallning, fotgående och vittring som hon fortfarande har svårt att förstå.

Sedan gav vi lite övningar till Sigge, han är en väldigt intensiv men otroligt lättlärd hund om man trycker på rätt knappar.

Efter träningen fick hundarna springa av sig lite i skogen innan vi åkte hem. Väl hemma bestämde jag mig för att sätta mig ner och boka in tävlingar senare i höst, både spår och lydnad. Men sen kom jag på att vi inte har någon bil, hur tar man sig då till skogar för spårtävlingar eller brukshundklubbar som ligger helt off? Äää, vill ha en bil men inte utgifterna därtill!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Haha Hanna, igår var jag pinsam... Smög upp bakom en tjej i stallet (hon var jättelik dig, bakifrån). Men när jag såg framsidan så insåg jag att det inte var du. Kändes riktigt dumt ;) Hon höll på med en häst som i vart fall liknade Dirk,och stod där du brukar sköta honom...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback