Lördagsträning

Äntligen helg, det har varit en hektisk första vecka på jobbet. Men trots detta tycker jag ändå att jag har hunnit med att träna både mig själv och Isa varje dag, vilket känns bra! Kommer dock inte att hålla i längden...

Idag hade jag och Lisa (Sigge) bestämt träningsdate, så vi åkte till klubben efter frukost. Jag hade egentligen tänkt både spåra och träna lydnad, men det var så mycket folk runt omkring i skogen och mycket folk vid helikopterklubben, så jag bestämde mig för att endast satsa på lydnad idag.

Isa var lite trött efter veckans bravader men gjorde mycket bra ifrån sig på träningen. Vi började träna rutan men fokus på långa skick. Det gick superbra och hon fick till några klockrena skick med fin fart och bra placering. Sedan tränade vi lite på läggande i fjärren och vittringen. Vi fick ett litet genombrott i vittringen där hon faktisk la på näsan, luktade igenom pinnarna och valde rätt! Avslutade sedan med en platsliggning med Sigge. Det blev bra träning för det var fullt med folk på skjutbanan, så det blev platsliggning med skott =) Isa fick ligga 4 minuter med mig gömd - inga problem.

Därefter gick vi en ordentlig promenad - först stigen genom skogen där älgarna bor (såg dem inte nu heller, de verkar bara uppenbara sig när jag går ensam.) Sedan gick vi ner bakom klubbstugan och badade med hundarna, det var väldigt varmt och tungorna hängde långt ut efter prommisen. Efter ca 3 timmar var vi hemma igen, trötta och nöjda.

Marcus åkte på sin vandringsresa idag, kul för honom men trist för mig.. Kommer tillbaka igen på torsdag - sååå länge! Igår när jag kom hem från jobbet hade han köpt blommor till mig, han är så fantastisk!



På vägen hem köpte jag en ny boll till Isa som vi ska använda till träningen. Hon verkar gilla den jättemycket och blev besviken när jag la den i väskan.



Nu har vi ätit lite lunch/mellanmål och ska nu till stallet - Dirk kom hem idag och ska vara med på hoppträning idag! Till lunchen belv det egenodlade tomater - mums!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback