Förkyld

Idag är jag rätt så hängig, men har kunnat jobba hela dagen. Jag tackade dock nej till ridning ikväll även om jag jättegärna hade velat. Men förkylningen tar kål på mig, jag är helt sänkt.

När jag kom hem var det en pigg och glad hund som mötte mig i dörren. Det var bara att förtränga kroppens längtan efter att lägga sig ner och gå ut med henne istället. Tur att man är så fylld av kärlek varje gång jag tittar på henne, annars har man aldrig orkat dessa gånger =)

Vi gick en långsam runda i skogen bakom stallet (samma runda som vi tog i morse visserligen, men kände mig inte så påhittig och ville ha en skog att gå i som inte låg helt bredvid husknuten). Jag tog med mig saker till uppletande, en väldigt enkel träningsform för en hängig matte och som Isa dessutom älskar. Jag vallade av en rätt stor ruta (kanske lite för stor, hade inte riktigt koll måste jag erkänna) och la ut 4 föremål. Isa sökte av rutan fint och hittade de tre första föremålen utan problem. Den sista hade hon lite svårare med, den låg högst upp i en hörnet i rutan. Men hon kämpade på och när hon väl hittade den blev hon eld och lågor.

Nu är vi nyss hemkomna och jag ska göra iordning lite middag och slänga mig på soffan. När Isa sedan fått sin kvälls-kissrunda som säkerligen blir tidigarelagd idag, är det raka vägen till sängen. 5 dagar kvar till tjejemilen, håll tummarna för att jag blir frisk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback