DN-galan, sälsafari och trasig mobil ( från måndag 9 augusti)

Det har hunnits med en hel del sedan sist. I fredags morse åkte större delen av familjen till fastlandet för lite roliga aktiviteter. Isa stannade kvar och blev underhållen av syster på fredagen, sedan kom pappa tillbaka på eftermiddagen och hon fick sova hos honom till lördagen då vi kom ut igen.

På fredagen spenderade vi stora delar av dagen inne i stan på jakt efter my mobil till mig. Vi hade tur och hittade precis den jag ville ha (svår att få tag på) men tyvärr har jag precis upptäckt att den är trasig och håller nu på att trixa en massa med det – suck. Ibland undrar man varför man har Tele2, det är inte mycket de gör rätt!

På fredagskvällen var det sedan dags för DN-galan. Mamma och jag mötte upp mammas kompis och gick och åt innan tävlingarna satte igång. Vi hade superplatser på rad 1 precis vid det åtråvärda 100-meters loppet med Usain Bolt, Tyson Gay och Astafa Powell som tyvärr var skadad. Det är häftigt att se alla på så nära håll – Carolina Klüft, Emma Green och Christian Olsson är några av de svenska stjärnskott som var där.



På lördagen var det äntligen dags för vår sälsafari som vi försökt få till så himla länge. Vi steg upp i ottan och tog oss till Nacka för att åka den otroligt snabba R.I.B-båten – den gick i 55 knop med 600 hästkrafter, heeeelt underbart =) Jag log hela båtresan och gjorde glädjetjut när vi lekte lite i vågorna och svängde så kraftiga svängar att jag trodde vi skulle ramla ur. Efter någon timmes båtfärd hittade vi sedan de otroligt söta sälarna, älskar dessa djur! De flesta låg på en kobbe precis i vattenbrynet, men ibland såg vi även sälar som tittade upp från vattnet.



Efter dessa äventyr återvände vi till landet efter en tid som kändes som flera dagar men egentligen bara var två, det är kul att utnyttja dagarna på semestern. Isa var glad att vi kom tillbaka men anpassar sig läskigt fort till nya situationer. Hela dagen igår sprang hon in till mamma och pappa och trodde väl att hon bodde där fortfarande. På eftermiddagen fick hon en motionsrunda då jag och syster tog en springtur. Malin sprang en kortare runda och tog med sig Isa hem då jag sprang vidare på en längre runda.

Igår tog vi upp vittringsapporteringen igen, men hon är rysligt ofokuserad här ute. Flugor ska jagas, fästinghalsbandet kliar plötsligt, godis är helt plötsligt inte lika åtråvärt som tidigare osv. Det är för mycket som är intressant här ute helt enkelt och det där med hjärnaktivering är inte alls lite kul som hemma. Men vi kämpar vidare, hon måste lära sig att fokusera även här ute.

Idag är det fint väder igen och Isa har badat nere vid bryggan. Nu har vi precis gått en promenad till andra sidan ön för lite badning.

Kommentarer
Postat av: Johanna

jag undrar om inte det där fästinghalsbandet verkligen börjat att klia, för Sting kliar sej frenetiskt på sitt med..

2010-08-19 @ 21:17:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback