Äntligen lite sommarvärme, (från söndag, den 15:e)

De sista dagarna har vi faktiskt haft himla tur med vädret. Temperaturen i vattnet har gått upp lite igen och jag har tvättat mig i havet på kvällarna istället för duschen, då känns det som sommar det! Det spegelblanka havet som glittrar emot en är så otroligt vackert och rogivande. Isa vägrar fortfarande bada med mig, hon står i vattenbrynet och håller vakt istället.

I torsdags hade Isa varit här i exakt 4 veckor och hon stormtrivs fortfarande. Nu är det endast cirka en vecka kvar tills vardagen kommer tillbaka till oss.. då är det skönt med en anpassningsbar och enkel hund som snabbt finner sig i nya (eller gamla) situationer.

Igår hade vi en riktig kanondag med riktig hetta. Vi var nere vid havet och bryggan hela dagen och vi var för det mesta helt ensamma där (det märks att folk börjat jobba igen). Mycket tid spenderades i vattnet för både mig och Isa och det är då livet är som allra bäst =)

Dagen idag har varit grå igen och det regnade en riktig omgång mitt på dagen, men jag har hunnit med en lång springrunda, Isa har fått långpromenad med mamma och vi har haft föräldrarna på middag. Därefter åkte både mamma och Marcus hem, mammas semester är slut och Marcus ska hem en sväng för att handla lite och kommer troligtvis ut imorgon igen.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback