Tur till Danmark

Här rullar dagarna på. Tisdagens kvällskurs fick ju en oväntad vändning då Lisa fick beskedet om Eskil precis i början. Då fick jag svälja min sorg ett tag och försöka göra så kursen kunde fortskrida utan henne - men det var bra jobbigt måste jag säga. Jag är ju så himla blödig och stortjöt givetvis ett tag efter beskedet. Sen var det bara att gå tillbaka och hjälpa kursdeltagarna med sina hundar - undra om man kan ta instruktören seriöst när denne har svullna röda ögon och tårar som fortfarande rullar ner i stora droppar? Hursomhelst så gick det faktiskt bra efter ett tag och jag kunde fokusera mer på hundarna och övningarna.

Dock blev det en jobbig dag på osndagen med mycket tankar - främst på Eskil och hans familj, men också Eddie, Isa osv.. Det är jobbigt att älska djur så mycket som man gör, för man är så himla rädd att förlora dem. Men på nått sätt är det också fint att man vågar älska någon som villkorslöst som man gör med djur, även om man vet att de troligtvis kommer att gå bort före en själv. Det är liksom nackdelen med att ha djur.

Efter dansen på onsdagen övningskörde jag och Marcus lite på en parkering. Isa fick följa med och hon såg mycket skeptiskt ut där bak när husse satte sig framför ratten - "Hallå, där brukar ju inte du sitta!?"
Anledningen till att Isa var med var att vi körde precis vid klubben och Marcus lovade att vi skulle få stanna till och träna lite. Dock blev det väldigt sent, så det blev bara en riktigt kortis. Vi hann iaf med några inkallningar med läggande, fjärrdirigering och lite fritt följ. Isa var med till 110% och var supertaggad - en sån dag man vill träna ordentligt med andra ord! Typiskt att hon ska visa den sidan då man bara är där en kortis.

Annars har det blivit lite inomhusträning där vi tränar fjärrdirigering bytet sitt-stå/stå-sitt.

I helgen har jag varit på reunion i Danmark, men klass 9B =) Jag åkte direkt från jobbet i fredags och kom hem nu ikväll. Det har varit underbart att se alla gamla vänner och leva tillbaka på 90-talet. Isa har haft en myshelg med Marcus, och verkar mycket nöjd över det. Dock blev hon väldigt glad när jag kom hem och överföll mig helt och hållet - nu sover hon sött här bakom oss och verkar nöjd med att flocken är samlad.

Den vanliga välkomstceremonin - med bollen



Kommentarer
Postat av: Johanna och familjen

Nu är vi flyttade! Nu kommer vi uppåt snart!

2009-09-13 @ 23:20:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback