Lydnadsträningar

Igår var det ytterligare en dag med strålande sol hela dagen. Jag tog mig en välförtjänt sovmorgon och begav mig sedan till klubben för lite lydnadsträning med Isa. Det var härligt att se allt folk som var ute i skogarna runt klubben för att aktivera sina hundar =)

Isa och jag började att träna på sättande under gång - nått helt nytt för oss båda. Det var verkligen svårt att sätta sig i farten tyckte Isa. Började med att backa bakåt och när det funkade bra fick hon testa några gånger vid sidan av mig. Vidare tränade jag inkallningar när jag går ifrån henne, där hon ska sluta upp till ett fotgående (inkallningen från rutan). Det gick rätt bra, men tempot kunde bli bättre... det märks att det inte alls är befäst för hon kommer nästan smygandes bakom mig. Vi avslutade med apportering över hinder där hon sprang förbi hindret på väg tillbaka en gång. Därför backade vi ett steg och hon fick sitta på andra sidan hindret och apportera därifrån - vilket gick super.

När vi kom hem från träningen tog jag mig en springrunda - det var länge sen! Marcus cyklade med mig och Isa fick träna lite kondition. När vi kom tillbaka var vi alla ganska slut (iaf jag och Isa), det blev ändå en runda på över 7 km med mycket uppförsbackar.

På kvällen var vi bortbjuda till T, M och Nalle på middag. det var supertrevligt och vi satt faktiskt ute i deras trädgård och åt middag - alldeles fantastiskt! Hundarna ligger på var sin plätt på gräsmattan och njuter, det är livet det!

Idag efter jobbet hann jag och Isa med ett litet lydnadspass till innan middagen. Då tränade vi vidare på sättandet, som nu går super! Lite mer framförgåendet och inkallningar hann vi med också, innan vi återvände hem. Nu är det middag och sen ska jag till stallet och rida.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback