Lördag med solsken!


Vilken underbar lördag det varit idag! Jag har bara känt glädje hela dagen! Vaknade med solen i ögonen och kände att det skulle bli en riktigt bra dag. Efter frukost åkte jag och Isa och hämtade upp Lisa och Loi för lite spårträning.. Kommer inte ens ihåg när jag hade tid till helgträning sist!

Vi åkte till samma ställe som vi var på sist, och la spår till varandras hundar i vanlig ordning. Medan spåren låg gick vi en liten promenad men utan lika mycket bus som sist. Efter 50 minuter gick vi spåren och jag var lite nervös eftersom det gått rätt dåligt de två sista gångerna vi spårat, troligtvis för att vi inte hunnit träna lika mycket som vanligt. Jag bad Lisa att snitslat mycket och använda mina apporter för att underlätta arbetet lite iaf. Spåret var ca 500-600 meter med 7 apporter, och Isa gick klockrent! Vet inte om det känns bättre för att man har en snitslad väg så man vet att hunden är på rätt väg, men bra kändes det iaf! Hon hanterade de olika situationerna som hon utsatte för bra och  var fokuserad hela vägen. Apporterina var inga problem heller, trots att det inte var så mycket vittring på dem (haft dem på balkongen för vittringsapporteringsapporter).

Jag la ett ganska långt och knepigt spår till Loi men hade klarat det galant han med. Efter spåret lät nöjda mattar hundarna busa och bada lite. På vägen hem stannade vi till vid sjön som ligger vid Lisa och lät hundarna bada lite där med. I vanlig ordning var Isa helt inne i sin lek i vattnet och Loi var ordningsvakt på land. Det är kul att se hur roligt de har ihop trots att det nästan alltid leker två olika lekar.

Här kommer lite bilder från en härlig dag med härliga vänner!


Crazy Loi


Isa badar i lervattnet

Loi försöker få tag i pinnen utan att behöva simma








Kommentarer
Postat av: Lisa

Åh vad härliga bilder, Crazy Loi var rätt skönt - vad ful han såg ut!! Haha!!!



Tack för en himla trevlig förmiddag!



Nu vankas morgonpromenad i Enköping, bus, innan vi beger oss mot fårhagen. Hundarna får gärna ha busat av sig den mesta energin innan vi går in där. ;)



Kram!

Postat av: Camilla m fl

haha vilken störtskön förstabild på Loi ;)

2009-09-20 @ 21:36:09
URL: http://chenin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback