Kräftskiva



I lördags åkte vi ut till landet för att har vår årliga kräftskiva. Jag hade tänkt mig att ta en lång sovmorgon får att sova ikapp lite förlorade timmar, men 8.30 hörde jag Isa spy, och då blev jag genast klarvaken. Hon hade fått kvällsmaten rätt tidigt dagen innan, så det blev lite för långt mellanrum för hennes lilla mage.

Det gjorde dock inget att jag gick upp tidigare än planerat, då fick jag nämligen lite ensamtid med Isa och dessutom sortera lite papper och söka lite jobb som inte hunnits med nått. Vid lunchtid åkte vi sedan ut till landet, där kalkberget var fyllt av kräftsugna familjer. Isa var en mycket lycklig hund som sprang runt på ängarna utanför oss medans vi förberedde. Kräftskivan blev jättelyckad och tävlingen som jag planerat verkade bli uppskattad. Isa var en ängel hela tiden och strosade emellanåt runt i tältet bland alla bekanta, men låg nästan hela tiden vid våra fötter och sov. Såsmåningom fick hon gå in i huset och sova också...

Vi kom hem vid femtiden i söndags och då åkte jag och Isa till klubben för lite mys och träning. Planen var fintklippt och det var mycket dofter efter dagens elitspårtävling - synd att jag missade den! Jag missade även Goldendagen som i år var på Nacka BK... Men kräftskivan var bestämd sen länge och jag missade den förra året, så iår hade det blivit en besviken familj om jag åter igen prioriterat hundlivet.

Isa och jag körde ett kort och internsivt pass med inkallningar med läggande, hopp - apport och fjärrdirigering. Både Isa och jag tyckte det var jätteroligt, det blir ju så sällan träningar nuförtiden - hinner inte med! =(

Idag har Isa varit hos M på Ingarö och verkat busa en hel del, hon är helt slut. Hon fick därför stanna hemma när jag begav mig till stallet för att motionera Dirk. Vi red en härlig runda i sommarhagarna och hann precis hem innan det blev mörkt.

Igår fick jag även den glada nyheten att våra vänner Helena och Tisla plockat sitt tredje CERT och därmed blev Svensk utställningschampion - GRATTIS!!!!!




Kommentarer
Postat av: Lisa

Ses imorgon, vi tänkte försöka träna lite med egna hundar innan kursen. Vet inte om du hinner, men om, så finns vi på plan. Berit är nog där tidigare än mig. :)



Eskil tackar nog för hälsningar, känns väldigt ledsamt, hoppas på glädjande besked imorgon.



Kram!

Postat av: Johanna och familjen

Goldendag i linköping på lördag! Om du åker dit så åker Markus hit o bär =)

2009-09-08 @ 09:43:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback