Illaluktande hund

Det känns inte som att jag sett röken av Isa denna vecka, och tyvärr stämmer den känslan ganska bra. Jag kom ju hem från Danmark söndag kväll för att stupa i säng och sen upp till jobbet i måndags. Isa var hos M på Ingarö både måndag och tisdag och busar då i stallet med sina hundvänner. Dels har hon ju de små hanpolarna från i somras där, men sen har det ju även kommit till en liten cocker spaniel-valp som Isa såklart underhåller hela dagarna. detta innebär att hon går och bäddar ner sig så fint i sin säng direkt vi kommer hem, och sover tungt till nästa dag.

Jag har ju dock annat för mig på kvällarna och i måndags var det dax att rida Dirk igen. Det var en underbar kväll och jag red ett pass ute på utebanan, otroligt mysigt. Tisdagskvällen spenderades på klubben med allmänlydnadskursen och det var en fröjd att se förarna med deras hundar igår. De har verkligen tränat och det har hänt jättemycket på bara 2 veckor för de flesta - sånt är roligt att se! Eftersom jag inte hann mer än att släppa in Isa i lägenheten och ge henne lite mat innan jag slängde mig iväg till klubben, fick jag ta tag i hennes äckliga lukt hon fått under dagen när jag kom hem från kursen. Det är inte så kul att komma hem kl 22 till en lägenhet som har öppet både fönster och dörr pga att det luktar så äckligt annars (Isa har alltså rullat sig i diverse skit, mest koskit tror jag). Efter lite mutter på hussen får alltså jag ge henne ett bad som känns som mitt i natten.. Men fin blev hon!

Idag har Isa varit hemma och hos grannen några timmar mitt på dagen, men kvällen kunde ändå inte utnyttjas då  jag hade min dansträning och sen inplanerad middag på restaurang med Kalmartjejerna. Dock hann jag ha en liten mysstund med henne (hon märker såklart också att det inte blivit mycket mys denna vecka) och en liten frisering - så ny är hon både nyklippt och nyduschad! Imorrn ska hon visserligen tilbaka till stallet på Ingarö, så hon kommer nog hem som en skithög igen.


Isa har badat i lerpöl sommaren 2008

Kommentarer
Postat av: Helena och boxrarna bus

Tisla hälsar att hon är avundsjuk på parfymen och hoppas på tips för lämpliga "inköps ställen"... tänker sig också något slags återkommande, som "dagens lukt" eller så. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback