Ännu en härlig helg!



Vilken underbar helg jag haft! Lördagens spenderades med mina två älsklingskillar och min lilla tjej (läs Marcus, Eddie och Isa). Vi började vår resa efter en liten sovmorgon och efter att han ätit lunch i Malmköping åkte vi vidare till Eddies hage. Han går fortfarande på bete i en hage vi inte riktigt visste var den låg, men vi hade inga problem att hitta hagen. Jag såg honom på långt håll då vi kom åkandes på vägen - undra om det bara är jag eller om det faktiskt bokstavligt talat lyser om hans utstrålning. Efter några underbara timmar med mycket borstning, massa kel och många pussar fick Isa lite aktivering i nya omgivningar.

Marcus la ett spår till henne som var ca 700 meter långt med 6 apporter. Liggtiden blev ca en timme och det blåste ganska mycket. Hon spårade jättefint, och hade ett ganska bra tempo hela tiden. Lite väl snabbt i början kanske, och i slutet när hon blev lite trött blev hon periodvis lite ofokuserad, men när jag sa till henne skärpte hon sig och kämpade vidare till slutapporten. Jättebra!

Annars var Isa i vanlig ordning lite missnöjd över att jag var med hästar när hon inte själv vågar gå nära. Detta har resulterat i att hon har varit superkelig med mig heeeela helgen - det kanske är bra för henne att uppleva att hon inte alltid är i fokus ;)

Det var jättemysigt att få umgås lite med Eddie och han såg lite piggare ut än sist vilket värmer i hjärtat. Jag vet att han har det superbra där han står nu, men det klart att man önskade sig att han stod närmare...








Även dagen idag har spenderats med hästar. Dirks familj behövde hjälp med ridningen och det tackar man väl aldrig nej till. Att det dessutom även idag varit en fin dag med strålande väder gör det inte sämre. Det blev en lång och fartfylld ridtur med ett gäng från stallet, superkul. Vi var ute i nästan två timmar vilket känns i rumpan. Förhoppningvis har det gått över tills imorrn eftersom jag ska rida då med.

När vi kom hem åkte vi iväg till klubben för lite lydnadsträning med Isa. Marcus följde emd och övningskörde lite på vägarna runt klubben, coh hjälpte sedan även till med träningen. Vi körde vidare med inkallning med ryggen till där Marcus fick kontrollera reaktionen och farten. Tydligen reagerar hon snabbt och galopperar snabbt, så det är ju bra! Sedan fortsatte vi med sättandet under gång där Marcus även där fick kontrollera hur det såg ut. Kanske kan hon sätta sig lite snabbare, men reaktionen och stabiliteten är bra. Till sist tränade vi framförgåendet, där jag inte har en tydlig plan på hur jag vill lära in det.. Vi lattjar fortfarande lite med det momentet (det är så trist), men framåt går det iallafall.

Imorgon är det dax för en ny händelserik vecka. Onsdag är sista dagen på jobbet, så efter det klassas jag återigen som arbetssökande. Bättre kan man ha det enligt mig, Isa kommer däremot stormtrivas.

Kommentarer
Postat av: Johanna, Viggo och Sting

Han är underbar din Eddie! Ni är så fina ihop!

Postat av: Johanna, Viggo och Sting

Han är underbar din Eddie! Ni är så fina ihop!

2009-09-27 @ 22:04:28
URL: http://vovvenviggo.blogg.se/
Postat av: mamsen

Vad han är sig lik,Eddie.

Det är nog bra för Isa med lite konkurans. Hon är ju oftast i fokus. Hälsa från Mattemor

2009-09-28 @ 10:27:46
Postat av: Lisa

Åh vad fina bilder på dig och Eddie! Förstår att du gärna hade sett att han stått lite närmare, men vad skönt ändå att han har det så bra!

2009-09-30 @ 18:21:01
URL: http://eskil-isak.com
Postat av: Helena och boxrarna bus

Du fick med dig Markus, så bra. :) Du verkar haft en toppen helg, så härligt. Man behöver det för att samla kraft ibland! Kram

2009-10-04 @ 11:30:45
URL: http://boxerbus.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback