Beslut

Idag har jag tagit ett vuxet beslut enligt mig själv. Jag har nämligen fått chansen att gå allmänlydnadsinstruktörsutbildningen som börjar redan nu i november, men tackat nej till det på grund av att jag har alldeles för många "lösa trådar" i mitt liv just nu som mamma så fint uttryckte det. Det här med att börja jobba heltid efter att ha pluggat i 5 år har varit jobbigare än jag trott - mest eftersom jag har så himla många intressen för mig. Men efter att ha försökt prioritera har jag kommit fram till att det som är absolut viktigast är att hinna med Isas träning ordentligt samt ridningen. Både dessa "intressen" är tidskrävande, och jag vill få bukt på tiden innan jag tar på mig massa annat. Jag som annars bara tar på mig mer och mer är lite stolt över mig själv som kunde avböjda denna chans. Förhoppningsvis får jag chansen att gå utbildningen senare när jag "kommit in i mitt nya liv" mer, tills dess ska jag fortsätta som instruktörselev.

Annars har det känts som en ganska hopplös dag. Nu är det ju bara en vecka kvar på jobbet, sen ska all energi gå åt till att hitta nytt (och förhoppningsvis fast) jobb. Idag har det som sagt känts hopplöst, men nästa dag kan jag vara världens mest positiva människa igen - hoppas det är så imorrn.

Igår fick Isa följa med till kvällens hundkursen.. Marcus började på sin bågskytte och eftersom hon varit själv mycket på dagen kändes det inge vidare att lämna henne på kvällen också. Så hon fick fint följa med och gå runt på "statsvandring" vid Mölnvik. Det blev en del passivitetsträning vilket ju alltid är bra! Innan kursen hann vi också träna lite med sättande under gång, som går framåt hela tiden.

Imorse på morgonpromenaden tog jag med 2 dummies till skogen. Isa fick några linjetag och jobbade på jättefint. Annars är hon väldigt morgontrött sådär tidigt på morgonen, men lite träning gjorde att hon vaknade till ordentligt! =) Nu har dagmatten M kommit hem från sin semester så imorrn får Isa spendera dagen på Ingarö med sina kompisar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback