Ännu en majskolv

Äntligen fredag och har en underbar helg framför mig med inte så mycket planer som jag annars brukar ha. Jag har sett fram emot att ta det lite lugnt och hinna umgås med Marcus och Isa.

Imorse strax efter att jag gått upp hörde jag att Isa spydde inne i sovrummet. Hon har fortsatt göra det enstaka gånger efter magkatarrbehandligen, men då oftast på helger då det möjligtvis går lite längre mellan kvällsmåltiden och frukost än i veckorna. När jag kom in i sovrummet låg det iaf ett stort brunt föremål där, som såg ut som en tjock pinne. När jag tittade närmare såg jag att det var en majskolvsom var ca 3-4 cm i diameter och 5-6 cm lång! Det var alltså som jag först tänkte, att det var nått som irriterade henne i magen som gjorde att hon spydde. Dock har magkatarrmedicinen och de utspridda måltiderna lugnat ner magen betydligt, så det var ju bra iaf. Men frågan är ju nu om det ligger några fler majkolvar där inne och stör? Jag pratade med veterinären som sa att det bara var att hålla ögonen öppna så hon inte blir dålig pga att nått sätter sig på tvären.. läskigt tycker jag!

Isa verkade iaf väldigt nöjd efter att ha spytt upp den där och har varit pigg och glad hela dagen - enligt rapporter från grannen. Jag tog också med två dummies på morgonpromenaden idag och Isa hämtade dem med förtjusning, det var ju så länge sen vi hann träna!

Jag skyndade mig hem från jobbet för att komma hem till henne. Hon var superpigg och glad och hade ingen feber, så då packade vi in oss i bilen för att äntligen hinna träna lite på klubben. Det sjukaste var att jag fastnade i kö redan vid Gustavsbergs centrum och stod nästintill stilla i 20 minuter (för er som inte vet tar det ca 5 minuter med bilen till klubben från mig). När jag fick tillfälle att vända gjorde jag det och åkte till en gammal sommarhage till stallet och tränade där istället.

Isa tyckte det var väldigt intressant med nya omgivningar och var lite ofokuserad i början. Men sen gick det faktiskt bra! Vi började att träna inkallning och fortsatte med rutan. I hagen hade det också bildats en lite stig på ett ställe, som jag utnyttjade till att börja träna framförgåendet. Superbra ställe att träna på och himla nära oss också!

Kvällen har spenderats framför en film som jag älskat så länge jag kommer ihåg - Dirty Dancing. Den gick på SVT för att hedra Patrick Swayze bortgång.. Fasen vad jag gråtit...

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej!! Jo här är allt bara finfint! Kul o höra från er, var ett tag sedan! Ser ut som ni haft en härlig sommar och Iza är ju bara så fin... Hoppas allt är bra med er oxå! Kram /Malin

Postat av: Johanna och Grabbarna

Fisen då! Du får inte äta en massa skit!!

2009-09-19 @ 22:52:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback