Spårträning

Igår var det dax att spåra med Isa igen. Jag och Marcus åkte först upp till en skog som jag varit i några gånger med Lisa, men där pågick en fågeljakt, så vi åkte snabbt därifrån. Istället fick Marcus övningsköra till en skog bakom stallet vid oss där jag själv gick ett spår. Det va ca 650-700 meter långt med 7 apporter och varierad terräng.

Medan spåret låg till sig gick vi på upptäcktsfärd för att hitta lite nya vägar. Vi hittade en stig som leddde oss bort till Hålludden som vi säkerligen kommer att utnyttja. Tyvärr började det spöregna så den sista kvarten innan spåret skulle tas satte vi oss i bilen och väntade. Lite mysigt att höra smattret på taket.

Efter ca 50 minuter fick Isa gå spåret och det gjorde hon med bravur. Det märks att hon har det lättare när jag själv lagt spåret. Hon tog vinklarna fint, hade ett högt tempo hela vägen och tog alla apporter utom en som det knappt fanns nån vittring på alls. Är i helhet nöjd med träningen!

Sedan åkte vi hem och gjorde oss i ordning för att sedan bege oss till Märsta och lite kalas med Marcus syster som fyllt år. Det var jättetrevligt och gott, men idag har jag varit ordentligt seg. Det har blivit några promenader med Isa i regnet och kvällen spenderades med T och M på bio där vi såg "Flickan som lekte med elden" - bra film!

Bloggen får prydas med en bild från i våras då vi gick en alldeles underbar promenad med trevligt sällskap över en underbar äng.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Nämen oj, jagar de fåglar där vid fågelsjön? Trots att vi går där väldigt ofta så har jag aldrig sett det!!



Kommer du ihåg ditt lilla teoriuppdrag till imorgon? Skrev ut mitt papper som Berit scannat nu och förstår ju knappt själv vad jag skrivit. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback