Lycklig hund

I onsdags kom till sist den sista dagen på jobbet. Det var med tunga steg jag gick därifrån, men fick väldigt fina ord med mig som jag ska ta till mig och försöka förvalta.

Även om det känns lite tungt för mig att bli arbetslös så har Isa varit desto lyckligare. I tosdags tog vi en välförtjänt sovmorgon, nått som även Isa verkade uppskatta. Bilen stod parkerad på Coop-parkeringen under natten då jag förtärde lite vin på middagen hos mamma dagen innan, så Isa och jag gick och hämtade den efter frukost. När vi väl var ute på vägarna åkte vi till skogen runt klubben med lite dummies i ryggsäcken. Där gick vi en långpromenad och upptäckte nya "stigar" (egentligen djurstigar), som förde oss längre in i skogen än jag tänkt mig. När vi hade gått ett bra tag och jag börjat fundera på vart vi hamnat, ser jag att Isa observerat nått framför oss. Jag tittar upp och ser 2 stoooora älgar i skogen framför oss. Jag är ju livrädd för älgar och börjar raskt gå åt andra hållet, men eftersom jag traskat runt i skogen ganska länge har jag ingen aning om åt vilket håll jag ska. Att älgarna dessutom följer efter oss (för att de är arga eller nyfikna vet jag inte) gör mig inte mer lugn. När jag äntligen hittar tillbaka till stigen upptäcker jag att Isa gått en annan väg och inte hängt på mig. Jag ropar och ropar, men ingen Isa kommer. Jag hinner bli rätt orolig innan jag ser henne komma nerför berget. Iof tror jag att hon sett betydligt fler älgar under hennes turer i skogen, men när jag VET att de finns där nånstans var det inge roligt...

Vid det här laget har vi varit ute ett bra tag och Isa har sprungit runt som en tok, så någon träning med dummies blev det inte. Eftermiddagen spenderade jag på arbetsförmedlingen och blev "officiellt arbetslös".

Idag har jag jobbar några timmar på Annelis jobb, där jag även jobbade i våras. När jag kom hem hade vi bestämt träff på klubben med Berit och Anna från kursen. Berit tränar också för LK3, så vi fick massa bra tips! Vi har ju inte tränat så länge på denna klass, men Berit tyckte att det såg bra ut - kul! Vi testade på de flesta moment och jag fick lite tips om vittringsapportering, eftersom det inte funkat att klicka in det så som jag önskat. Vi provade även sittande i grupp som vi aldrig gjort förut, och det gick jättebra!

Det enda positiva med att inte ha ett jobb är att man har mycket tid till hundträning =)


Glugg-fisen i vintras

Kommentarer
Postat av: Johanna med familj

Du hittar nåt snart ska du se!! Njut av ledigheten o förvalta den väl under tiden =) Pussar nyblivna husägarna!

2009-10-02 @ 23:45:51
Postat av: Christer

Du kanske skall önska en GPS av tomten?

Postat av: Lisa

Såg att du ringt i fredags, jobbade! Och har inte alltid på mig mobilen då. Men du... ses något i veckan? Och då räknar jag inte kursen. ;)



Kram!

2009-10-04 @ 16:43:24
URL: http://eskil-isak.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback