Fokus på lydnad

I söndags började min "praktik" eller "jobb" eller hur man nu ska säga på Idol. Det har varit några hektiska dagar och jag har haft väldigt dåligt samvete över att jag är en sån dålig matte som är hemma så lite. I måndags hade jag ingen hundvakt, och som tur var kunde jag börja lite senare på dagen. Detta innebar kvalitetstid med Isa.

Vi började dagen tidigt med att gå till stallet. Där fick hovslagaren titta på Dirk hov som varit varm i några dagar, men han hittade ingen hovböld. Så jag gick en liten prommis med honom och Isa. Efter stallet åkte vi till klubben för att träna lite lydnad. Fokus låg på inkallning där jag lade ihop både ställandet och läggandet. Fick till ett par klockrena och fullständiga inkallningar, weeii! =)
Fortsatte sen med rutan och fokuserade då på stadgan i rutan när hon lagt sig ner, dvs att hon ligger kvar tills annat kommenderas. Jag retades lite mer att går runt rutan och gick bort en bra bit, men hon låg så stadigt så. Avslutade sedan med fjärren. Sedan hann vi inte göra mer denna dag, jag kom hem sent på kvällen och stupade i säng.

Tisdag var en hektisk dag, upp kl 04.45 och var hemma igen lagom till att åka iväg till hundkursen och dessutom vara lite sen. Eftersom Marcus har bågskytte på tisdagar nu så fick Isa följa med till kursen, där det var avslutning. Kursarna fick genomgå allmänlydnadstestet, och det var en fröjd att se dem - vilka framsteg de har gjort sedan man såg dem första gången! Isa fick sitta på läktaren med aussien Gipsy och agera publik. Hon var väldigt högljudd när jag agerade störning i inkallningsmomentet, det gillade hon inte. Småskitarna på Ingarö har lärt henne att använda rösten på ett sätt hon aldrig gjort förut, men som tur är hörs det inte så ofta änsålänge. Jag blev avtackad av Berit och Lisa och fick en påse té och en lådan med choklad - så gulliga!

Även denna dag hade jag lite dåligt samvete när jag stoppade in Isa i bilen utan att hon fått träna nått. Så jag beslöt mig för att komma lite senare till jobbet idag (det andra extrajobbet jag har) för att hinna träna lite innan. Även denna dag åkte vi till klubben och tränade hopp-apport med fokus på tillbakahoppet. Det gick super, trots att jag la apporten snett mot hindret för att göra det lite svårare. Vi började också med skiftena ligg-stå-ligg på fjärrdirigeringen som såg riktigt bra ut. Sedan skulle jag tränat vidare på vittringsapporteringen, men glömde såklart pinnarna hemma :P

Gamla bilder från Lisa:





Kommentarer
Postat av: Johanna och familjen

Nu var vi där igen... sakta ner, andas! Glöm inte att ta det lugnt!

2009-10-22 @ 13:20:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback