Ett genombrott

De senaste tre dagarna har gått av bara farten. Jag har jobbat på mitt extrajobb hela dagarna och i tisdagskväll var det dax för hundkursen, och onsdagskvällen spenderades i danslokalen.

Ikväll var det mörkt när jag kom hem från jobbet och då lockar inte promenad speciellt mycket. Vi åkte istället till klubben där det finns ljus för att träna lite lydnad. Först var det fullt på stora planen av vad som liknade en hundkurs, och så fungerade inte ljuset på den lilla planen, så jag hade en känsla av att det skulle bli en slapp och kort träning. Men sen kom Lisa och Loi och ändrade det hela =) Jag hade messat henne för att meddela att jag skulle åka dit på kvällen, men blev ändå positivt överraskad när jag såg dem komma gående. Så roligt med samträning och dessutom kul att bolla idéer om olika inlärningssätt. Vi tog en kant av stora planen och det verkade inte störa de andra.

Vi körde lite fotgående med tempoväxlingar och stegförflyttningar. Lisa kollade även på vårt sättande under gång som tydligen så bra ut. Vi fick även till en budföring som Isa inte genomfört sedan tävlingen sist, så det var med snabba språng hon sprang mellan oss. En tjuvstart fick hon till på väg tillbaka till mig, men det gick bättre den andra gången. Gud va kul hon tycker att det är!

Sedan fick vi ett ordentligt genombrott i vittringsapporteringen. Efter lite diskussioner med Lisa provade jag att lägga ut flera pinnar utan vittring på ett ställe och sedan fick hon hämta samma pinne (som hon även såg mig lägga ner) flera gånger. Successivt flyttade vi den närmare de andra pinnarna. När de låg bredvid varandra sprang hon och tog fel pinne, men när det inte gav utdelning sprang hon tillbaka och tog rätt pinne igen. Nästa skick sprang hon fram till pinnarna, luktade på dem och valde sedan "vår" pinne - jätteroligt att se! =) Det gjorde hon sedan en eller två gåner till och då avslutade vi där. Sista delen av träningen fortsatte vi med  fjärrdirigering med fokus på sitt-stå, något som Isa tycker är lite svårt.

Vi kommenderade Lisa och Loi lite i linförighet och läggande. Loi är himla duktig och snabb när han själv vill, men tycker periodvis att det är mer intressant med polarna runtomkring - han är söt han =) Efter träningen fick de båda busa lite mer varandra innan det var dax att åka hem och laga mat.




Kommentarer
Postat av: Christer

Den krånglar inte, den är bara trasig.

Postat av: Johanna och Sting

Vi ska med börja med lite stegförflyttningar, går åt i jakten med =) Saknar er!

2009-10-09 @ 13:36:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback