Eftermiddagen

Som jag nämnde igår jobbade jag halvdag idag och det var tur att det inte var heldagspass - jag var sååå trött imorse när jag vaknade. När jag kom hem åt jag lite lunch och packade sedan träningsväskan för att åka iväg och utforska nya fina träningsplatser tillsammans med Isa. Men när jag skulle starta bilen ville den inte riktigt starta - igen! Efter några försök till och lite gas kom den igång, men det verkade som batteriet laddat ur igen! Jag körde runt ett bra tag för att det skulle laddas lite och bestämde mig för att åka till klubben och spåra istället - därifrån kan jag gå hem och det är lätt att ta sig dit med buss om jag skulle bli tvingad att lämna bilen.

Väl framme vid klubben la jag ett spår till Isa som inte var länge än 500 meter. Terrängen var varierad med mycket bergsbestigningar, men också lite fältspår. Jag vågade inte gå så långt in i skogen pga evt möte med läskiga älgar, så spåret blev inte så långt. Dessutom har vi inte spårat på väldigt länge så det passade ändå rätt bra.

Medan spåret låg till sig gick vi en liten prommis i skogen bakom klubbstugan. Det var egentligen meningen att vi skulle träna lite lydnad medan vi väntade på spåret också, men helt plötsligt hade det gått en timme utan att jag märkt det. Istället fotade jag den fina naturen lite och Isa busade i vattenbrynet.

När vi väl började spåra hade det börjat skymma lite och jag fick lite kalla kårar längs ryggraden när jag tänkte på att vi kanske skulle bli tvungna att gå igenom skogen hem i mörket om bilen inte ville starta. Isa verkade inte märka att det började bli mörkt iallafall, för hon spårade som aldrig förr. Som vanligt när vi inte spårat på länge går det väldigt fort, men hon slarvar inte för det. Det är mest jag som känner av det eftersom jag blir helt svettig där bak i linan. Isa gjorde iaf ett kanonjobb och verkade inte det minsta trött efter sista apporten.

Väl tillbaka vid bilen hade jag någon som vakade över mig, för bilen startade utan krångel - så skönt! Men jag har precis ställt bilen hos Tessan och Mårten nu ikväll för att ladda batteriet över natten, vill INTE ha en bil som krånglar imorrn när vi ska på äventyr i Norrköping!

När vi kom hem har jag fixat en massor, Isa har fått ett bad så att hon är ren och fin när hon ska träffa Labbe-killarna imorrn, alla apporter har blivit kokade för att kunna användas till vittringsapportering, jag har städat och börjat packa - känner mig duktig =) Hussen är ute och bowlar, så nu ska jag krypa ner i soffan och titta på serier jag annars inte får se när han är hemma =)

Lite bilder från dagen







Kommentarer
Postat av: Lisa

Hoppas att ni får en mysig helg i Norrköping!!

Postat av: Norrköpingsborna

ÅÅå vad vi ska mysa!! Danne får väl laga bil =)

2009-10-29 @ 22:23:07
Postat av: Eeá m flock

Hallo där!

Kul att läsa att spåret går så bra!

Undrar lite över de "läskiga älgarna" som du är rädd att möta.......

Ha det gott och en trevlig helg. Hälsa Norrköping

2009-10-30 @ 21:41:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback