En vanlig måndag

Man får tiden att gå trots att man är arbetslös. Imorse kom pappa hit och åt lite frukost med mig, och sedan gick vi ute en promenad runt Kvarnsjön med Isa. Det var ett tag sen vi gick där så hon verkade tycka att det var ett litet äventyr.

När vi ko hem åkte pappa vidare ut till landet och jag bytte om till stallkläder och begav mig till stallet. Isa var trött och fick därför stanna hemma. 4 timmar senare kom jag hem igen och efter att ha kastat in lite tvätt i tvättmaskinen och kollat lite jobb stack vi iväg igen och tränade lite lydnad.

Efter träningen i fredags kom jag på att jag gör det rätt lätt för Isa när vi tränar, så idag kollade jag av lite vad jag kunde begära av henne och hur stora krav jag kunde ha. Och hon var jätteduktig och klarade av allting vi testade på! Jag började med att göra en hel inkallning med ställande och läggande och det gick superbra. Sedan fortsatte vi med fjärrdirigeringen skiften sitt-stå-sitt och efter det körde vi några rutskick där hon får ligga kvar ett tag i rutan med jag går mot henne och sedan vänder av. Vi avslutade med lite stegförflyttningar och det var en positiv och pigg Isa som genomförde alla moment med bravur - så duktig!

Kvällen har spenderats med hemmafruar - dels desperate housewifes och sedan svenska Hollywoodfruar - väldigt befriande att titta på program man inte behöver använda det minsta av sin tankeverksamhet =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback