Helgen

Här händer det återigen grejer. Efter mycket funderingar har jag konstaterat att beslutet att ta jobbet på Idol egentligen inte var så genomtänkt, så det är nu uppsagt. Istället ska jag fokusera på mitt andra extrajobb där jag faktiskt tjänar pengar och sedan utnyttja min lediga tid till att söka jobb.

Denna vändning har gjort att helgen inte alls blev så kort som planerat, skulle nämligen egentligen börjat jobba ca kl 6 söndagmorgon. Istället har vi spenderat tid med Tessan, Mårten och Nalle. Fredagskväll var vi där och kollade på Idol och snackade lite skit.

På lördagen åkte jag och Marcus till Mölnvik för att titta på lite grejer, och när vi skulle åka hem och träna med Isa fungerade inte bilen - det hände ingenting när man vred om nyckeln. Vi misstänkte att batteriet laddat ur och fick hjälp att starta av bilen bredvid oss med hjälp av startkablar. Sedan åkte vi ca 50 minuter för att testa om batteriet var slut eller bara inte hade laddats av någon konstig anledning. Men det verkade vara helt slut, för när Marcus övningskörde och fick motorstopp, dog den helt igen. Tessan och Mårten fick vara våra räddande änglar och komma och starta åt oss. Vi ställde bilen hemma hos dem och killarna började mecka lite medans vi gick en promenad med hundarna. Och sedan blev vi kvar hos dem hela kvällen och natten också. Sen på söndagen gick vi alla en promenad med hundarna runt Hålludden, där de busade och badade en massa. Jag tränade även lite jakt i slutet av promenaden, där jag tränade lite linjetag och sök. Under tiden jag tränade fixade Mårten och Marcus ett nytt batteri så bilne funkar igen - så skönt! Senare på kvällen blev vi bortskämda av mamma och pappa där vi blev bjudan på Tacos - mums! Trevlig helg med trevligt sällskap!

Idag har det varit fullt upp. Imorse var jag på en arbetsintervju - håll tummarna för mig! Sedan åkte jag till Meter och lämnade mina grejer och på väg tillbaka stannade jag på Marcus jobb och åt lunch med honom. Väl hemma igen gick jag en promenad med Isa och sedan till stallet för att rida Dirk. När jag kom hem några timmar senare bytte jag tillbaka till hundkläderna och begav mig till klubben för lite samträning. Det var tråkigt väder och jag var lite trött, men körde lite inkallning, fjärrdirigering och vittringsapportering.

Nu är det snart dax för sängen, imorrn är det jobb som gäller.

Suddig mobilbild från helgens bus

Kommentarer
Postat av: Johanna med flock

åå ska vi planera in lite jaktträning?!

2009-10-26 @ 22:32:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback