Snabba puckar

Vad dåligt det har blivit med bloggandet den här veckan! Det kan dock bero på att vi inte gjort så mycket roligt i hundväg. Jag har jobbat nästan hela veckan och grannen J har tagit med Isa ut på lunchpromenader tillsammans med sin setter Walle som Isa verkar trivas med.

I onsdags tränade vi lite jaktapportering på morgonpromenaden, tränade mest markeringar och Isa verkade tycka att det var jätteroligt. Har försökt kollat upp lite apporteringskurser som man kan gå här omkring, eftersom jag inte kan så mycket själv. Har dock inte hittat nått vettigt plus att jag egentligen inte har tid med en "gren"  till i hundträningen, så det får blir som lite omväxlande aktivering ett tag till.

Igår var en händelsrik dag. Gick tidigt till stallet för att hinna rida Dirk, som då var lite varm i hoven och tjock i bakbenet. Det blev promenad för hans del istället, vilket Isa verkade tycka var mycket mysigare =) Sedan var det bara hem och göra sig i ordning för veckans stora höjdpunkt - systers bröllop!

Jag som hade tänkt tränat lite på talet, fixat håret och bestämt kläder en sista gång, blev snabbt avbruten av telefonen som ringde. Och sen ringde den stup i kvarten och det hann hända massor på bara några timmar. Blev dels tipsad om ett jobb som verkade roligt och där de verkade lite intresserad av min profil, dels blev jag tillfrågad att ta en praktikplats under hösten. Sagt och gjort - imorrn börjar jag som assistent till produktionsteamet på Idol 2009 - hur kul som helst =) Jag kommer att bli väldigt pank, men det är så marknaden ser ut idag. Tur att Marcus har jobb och mamma har lovat att låna ut pengar till julklapparna :)

När det här hade sjunikgt in lite var det dax att åka iväg på bröllopet. Allting var så fint och vigseln blev verkligen jättebra. Folket och syster vekade uppskatta mitt tal också, vilket ju är roligt. Efter vigseln åkte bruudparet till Arlanda för att ha en långhelg i Barcelona, och övriga familjen gick ut och åt. Under tiden vi var borta var Isa hemma hos Nalle och mös. Vi gick dit och hämtade henne när vi kom hem, och även om det var ett kärt återseende märktes det att hon trivs där.

Idag har vi varit med systerbarnen Rebecka och Alex hela dagen. Vi började med att gå och titta på stallet, där vi hade sånt tur att Dirk stod inne. Han blev bortskämd med morötter och kel. Sedan åkte vi vidare till Siggesta Gård och åt en supergod brunch och kollade på mer djur. Vi som aldrig har varit där borta blev förvånade över hur stort det var, det är säkert jättemysigt där på sommaren!

Ikväll hade jag egentligen styrt upp en utekväll med tjejerna, men eftersom jag börjar mitt nya "jobb" imorrn och eftersom jag främst ska agera chafför kändes det mer lockande att ha en tjejkväll hemma med Isa =)

Har tyvärr varit riktigt dålig med kameran, så jag har inga bilder vare sig från bröllopet eller från dagens bravader. Istället får det bli några bilder från en dag på ängen ute på landet i våras.










Mycket koncentrerad =)

Kommentarer
Postat av: Johanna och Stina

Men hallå paus! GRATTIS! Ska du jobba gratis?!

2009-10-18 @ 00:54:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback