Springrunda

Idag när jag kom hem från jobbet tog vi en favorit i repris från förra veckan och tog en motionsrunda jag och Isa. Hon verkar tycka att det är helt okej att springa nu när det är så kallt ute, på sommaren tycker hon ju att det är pisstråkigt. Antagligen tycker hon också att det är skönt att komma ut och röra på sig ordentligt, eftersom hon är ute mycket mindre nu än hon är van vid sedan studietiden.

Vi sprang lite längre idag, visserligen inte långt med dryga 4 km, och letade oss givetvis till upplysta vägar. Sprang igenom ett mysigt område nere vi Farsta Slott och blev förvånad över hur många som redan hade tagit fram julpyntet. Det var tomtar och trädbelysning nästan i vartenda fönster. Själv har jag ju räknar ner dagar ända sedan oktober till första advent, inte en dag innan är okej att pynta :P Men på söndag är dagen med stort D, då ska det julpyntas, dricka glögg och lyssnas på Carolas jul i vanlig ordning =)

Det är inte klokt att tänka på att det har gått ett år i jul sedan vi satt här i lägenheten med resesängar och inte möbler förra året. Va snabbt tiden gått! Samtidigt känns det som att vi alltid har bott här - lustigt.

I helgen kommer Emma hit och hälsar på - ska bli jättekul! Så vi får se om jag hinner träna nått med Isa, förhoppningsvis ett spår iallafall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback