Regn och åter regn

Det har säkert regnat i över två veckor i sträck snart. Som både hund och hästmänniska är det såå trist när det är så blött ute som det är nu. Att stiga upp kl 05:45 och gå promenad blir mindre inbjudande när man ligger i sängen och hör smattret på fönstret.

Hursomhelst har Isa iaf inte opponerat sig så mycket åt morgonprommisen som hon gjorde i somras när jag jobbade på SVT. Då kändes varje morgon som en kamp att få upp henne, men tror det berodde mycket på att hon då var ute på Ingarö och levde loppan hela dagarna. Nu är hon istället hemma mer och är mer pigg och alert när vi är hemma.

Idag har Marcus varit hemma från jobbet pga en jobbig och ihållande hosta, så Isa har haft sällskap hela dagen. Dessutom hade mitt mess till hundvakten inte gått fram, så hon hade så fint hämtat Isa för promenad mitt på dagen (utan att märka att Marcus var hemma). Han verkar heller inte gett så mycket ljud från sig inifrån sovrummet, så det kanske inte var så konstigt heller. Efter att jag pratat med henne hade hon redan varit ute med Isa en timme så det blev en liten bonuspromenad just idag, eftersom Marcus sen gick långprommis på eftermiddagen.

Jag förstår inte hur mycket energi jag har i kroppen, trots att det är första veckan på jobbet. Idag när jag kom hem tog jag med Isa på en springtur (vilket inte har skett på mycket länge). Efter lite middag och TV-tittande började det krypa i benen igen, så kl 22 började jag städa =) Så nu är det fint och prydligt inför helgen - det gillar jag! Jag hoppas att energin håller i sig, men jag har en känsla av att jag bara är lite uppspelt över allt nytt.

Längtar ibland tillbaka till sommaren

Kommentarer
Postat av: Lisa

Haha, oj vad jag måste ha varit i min egen värld igår, såg er inte alls!! Var ni där länge?



Jag är ledig på söndag, men ska iväg och fira farbror på eftermiddagen. Är ni lediga där på förmiddagen så skulle vi kunna hitta på något! :)



Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback